בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשטרה פוגעת בבריאות של הסבא והסבתא"

סאגת הקטין מיצהר צפויה להגיע מחר להכרעת ביניים. משפחתו מתארת התנהגות ברוטאלית למדי של המשטרה

  • יח"צ
  • כ"ח סיון תשע"ו - 19:33 04/07/2016
גודל: א א א
אביו של הקטין מפגין
אביו של הקטין מפגין

סאגת הקטין מיצהר שהורחק מבית הוריו צפויה להגיע מחר (ג') להכרעת ביניים, כאשר בית משפט השלום בפתח תקווה צפוי לפרסם החלטה בנוגע לתנאי השחרור של הקטין. נכון לזמן זה מוטל על הקטין להודיע למשטרה מדי לילה היכן הוא שוהה, וזאת עד להחלטה מחר.

אולם מתברר כי המשטרה ממשיכה להתנכל למשפחת הקטין ומפרה הסכמות והצהרות של נציגיה בבית המשפט. בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי ביום שישי לפני שבוע וחצי לאחר שהקטין נעצר בביתו, הסביר עו"ד חי הבר, סנגורו של הקטין מטעם ארגון חוננו, כי סבו וסבתו אינם יכולים להחזיקו תקופה ארוכה, בין השאר בשל נוהג המשטרה להגיע מדי לילה לבתיהם של עצורי בית על רקע לאומני בשעות הקטנות של הלילה ובצורה ברוטאלית.

בתגובה הצהיר נציג המשטרה פקד שי דה קוסטה לפרוטוקול בית המשפט כי הוא מתחייב שלא יערכו ביקורים בשעות הקטנות של הלילה בעת שישהה אצל הסבא והסבתא. "אני מוכן להצהיר. המשטרה מתחייבת לא לערוך ביקורי בית בשעות הקטנות של הלילה למרות שמדובר במעצר בית לילי", הצהיר.

אולם השבוע, כאשר באחד הימים הודיע הקטין כי ישהה בבית סביו וסבתו, נשמעו בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר דפיקות רמות וקריאות של שוטרים. לדברי משפחת הקטין, כאשר הסבא אמר לשוטרים כי הוא בדרכו לפתוח את הדלת, זירזו אותו השוטרים בצעקות מבזות. כאשר פתחו הסבא והסבתא את הדלת ושאלו את השוטרים מדוע הגיעו בשעה כזו, ענו השוטרים שיגיעו בכל שעה שירצו. הסבתא סיפרה כי התקשתה להירדם לאחר הביקור הברוטאלי של השוטרים ולתפקד למחרת.

"המשטרה יודעת היטב שהסבא וסבתא מבוגרים וזה עולה להם בבריאות אבל בכל זאת באו בארבע בבוקר בכזו צורה", אומרים בני המשפחה ומספרים כי הסבתא הטיחה בשוטרים כי אינה מבינה איך הם רוצים שיארחו את נכדם באופן קבוע אם כך הם מתנהגים.

בנוסף מתברר ששוטרים הגיעו מספר פעמים לביקורות בשעות הלילה המאוחרות גם בבתי משפחות שאירחו בשבוע האחרון את הנער.

באחד המקרים הגיעו שוטרים למשפחה יום לאחר שאירחה את הנער, בשעה שהנער הצהיר כי ימצא בישוב אחר. גם שם השוטרים נהגו בברוטליות.

"אני גר ברחוב צדדי קטן בגבעתיים, והגיעו בשעה 11 בלילה שוטרים בניידת, חנו על המדרכה, יצאו עם מכשירי קשר רועשים וצלצלו בטעות אצל השכנים במקום אצלנו למרות שיש שלט עם שם המשפחה שלנו", סיפר אבי המשפחה. "השכנים התעוררו והשוטרים במקום לצלצל אצלנו באינטרקום ולבקש שנצא אליהם, עברו את הגדר של הבית וצלצלו בפראות בדלת כשהשוטרת זמן ארוך לוחצת על הזמזם. אשתי נבהלה וכשפתחנו ראינו שוטרת בדלת למרות שהקטין בכלל לא היה אצלנו באותו יום.

אני עוזר להם ליישם את החוק שהקטין ישן בבית כמו שהורה השופט והם מענישים אותי? למה כל הרחוב צריך לדעת מזה? עכשיו השכנים חושבים שיש אצלנו רכוש גנוב או סמים או משהו. אמרתי לשוטרים, תבואו על אזרחי, תלחצו באינטרקום כמו בני אדם או שתתקשרו ואנחנו נוריד אליכם את הנער. במקום זה מעירים בברוטאליות את כל הרחוב".

בתוך כך, משפחת הקטין ממשיכה במחאה על הצו. בשבת האחרונה שהו בני המשפחה באוהל בשכונת רמת עמידר ברמת גן. אביו של הקטין סיפר כי במהלך השבת הגיעו מאות תושבים לאוהל המשפחה ושמעו את סיפורם. לדבריו כל מי שעצר במקום הביע תמיכה במשפחה ותרעומת על הצורה בה סילקו קטין מבית הוריו.

קבוצת נערים מרמת גן אף ערכה במוצאי השבת הפגנה מול ביתו של אלוף פיקוד המרכז רוני נומה החתום על הצו. משפחת הקטין חילקה מנשרים לתושבים בעיר ובה הסבירו על מצבם ועל הצו שהוצא לבנם.

"היה ממש מחמם את הלב לראות תמיכה כל כך חמה ולבבית מאנשים ממגוון רחב כל כך של אוכלוסיות", סיפר אביו של הקטין. "בשיחות העלנו למודעות האנשים את השימוש המופרז והלא צודק בצווים המנהליים כנגד נוער ומבוגרים יהודיים במקום כלפי מבקשי נפשנו הערבים אשר את הטרור שלהם בוחרים 'להכיל' ולא לטפל בו בצורה יסודית".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד