בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

המשטרה תפצה צעיר שסורב להיכנס להר הבית

עו"ד יאדו: "כולי תקווה שהמשטרה תלמד את פסק הדין"

  • ט"ו חשון תשע"ז - 20:42 16/11/2016
גודל: א א א
ארכיון (מטה ארגוני המקדש)  (מטה ארגוני המקדש)
ארכיון (מטה ארגוני המקדש) (מטה ארגוני המקדש)

המשטרה תפצה צעיר שלא הורשה להיכנס להר הבית: איתי זנזורי, צעיר יהודי שהמשטרה סרבה לאפשר לו להיכנס בשערי הר הבית לפני כשנה בשל סרובו לחתום על מסמך "התחייבות", יקבל מהמשטרה פיצוי כספי על סך 1,850 שקלים.

בבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים התקבלה תביעתו של זנזורי שטען שנגרמו לו נזקים בשל כך שהמשטרה סרבה לאפשר לו לעלות להר, וזאת אף מבלי להודיע לו על כך. לפני כשנה הגיע זנזורי לפתח הכניסה להר הבית שם אמרו לו השוטרים שעד שלא יחתום על מסמך "התחייבות" שלא לעבור על נהלי המשטרה בהר הוא לא יוכל להיכנס.

לטענת זנזורי, הדבר גרם לו לאיבוד יום עבודה, זאת מלבד הנזק הרגשי שנגרם לו לטענתו בשל העובדה שערך את כל ההכנות להיכנס להר, טרח ובא עד לשעריו, ואז סורב לעלות. בעבר, עוכב זנזורי לאחר שעל פי טענת המשטרה הפר את כללי ההתנהגות בשטח ההר.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

המשטרה טענה מנגד שעל פי הנוהל שהיה נהוג בזמנו לא היו מודיעים לאדם שמסורב עלייה להר על כך עד שלא הגיע. עוד טענה המשטרה, שבעבר התבטא זנזורי שהתביעות הכספיות נגד המשטרה נועדו בשביל לשנות את הנהלים של המשטרה בהר ולכן טענה שלא נגרמה פגיעה של ממש לזנזורי.

בפסק הדין נכתב: "לטעמי, משנתקבלה החלטה בעניינו של אדם, כי הוא מנוע מלעלות להר הבית כל עוד לא יחתום על התחייבות כזאת או אחרת, יש ליידע את אותו אדם בדבר החלטה זו, וזאת גם בהנחה כי מדובר בהחלטה העומדת בדרישת הדין", כתב השופט בהתייחסו להתנהלות העקרונית של הרחקת יהודים מעלייה להר.

עו"ד מנשה יאדו שסייע לזנזורי מטעם ארגון חוננו הגיב לקבלת התביעה: "שוב אזרחים נתקלים בעוולה שנוקטת משטרת ישראל כלפיהם, אני שמח שהפעם בימ"ש נקט בסנקציה כספית כנגד משטרת ישראל. כולי תקוה שבמשטרת ישראל בכלל ובמרחב דוד בפרט ילמדו את פסק הדין וימנעו בעתיד מהפרת חוק כלפי אזרחים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד