בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"המשיכו להזהר מתעודות כשרות ללא פיקוח"

ב'חותם' וב'כושרות' מזהירים את הציבור מפני "השגחה פרטית"

  • א' סיון תשע"ו - 08:51 07/06/2016
גודל: א א א
(יהודה פרל)
(יהודה פרל)

ארגון 'חותם' וארגון 'כושרות' יוצאים באזהרה לציבור מפני תעודות כשרות ללא פיקוח, חלקן של גופים הפועלים ממניע אידיאולוגי של הפרדת דת ומדינה.

קריאתם של הארגונים מגיעה על רקע פסיקת בג"צ אתמול אשר דחתה את עמדת היועץ המשפטי לממשלה הקודם המאפשרת הנפקת תעודות כשרות שלא מטעם הרבנות הראשית.

"בשנים האחרונות התחילו גופים שונים להנפיק תעודות כשרות בלא אישור הרבנות. גופים אלה מקפידים לציין בגוף תעודת הכשרות כי התעודה אינה מטעם הרבנות הראשית לישראל, וזאת בהסתמך על הנחיות של היועץ המשפטי לממשלה אשר נדחו לאחרונה ע"י בג"צ", נכתב בהודעה.

בחותם וכושרות מציינים כי בבדיקות שערכו, גילו כי ישנם סוגי גופים שונים הנהנים מפרשנותו של היועץ המשפטי לממשלה שנדחתה היום ע"י בג"צ, ובהם גופים כלכליים אשר בפועל אינם מפעילים כלל פיקוח, גופים המצהירים כי האישור שלהם כולל השגחה מינימלית שאינה עומדת בסטנדרטים בסיסיים למעוניינים לשמור כשרות כראוי, וכן גופים המפעילים פיקוח על בית העסק באמצעות מצלמות וללא נוכחות של משגיח - דבר המקשה מאוד לדעת מה ההשגחה במקום בפועל.

"לצערנו, במצב הנוכחי ועד לכניסתו של פסק הדין של בג"צ לפועל, חוק 'איסור הונאה בכשרות' אינו מגן על הצרכנים, לא מפני פעילות של גופים פיקטיביים שאין קשר בינם לבין כשרות ולא מפני זיופים והונאות בחומרי הגלם או בשלבי הייצור השונים של המזון".

פסיקת בג"ץ אתמול מהווה מכה קשה בפרט לארגון "השגחה פרטית" המנוהל על ידי הרב אהרון ליבוביץ'. הארגון הוקם לפני כמה שנים ומספק שירותי כשרות המבוססים על אמון בבעלי העסקים ונועד לעקוף את הצורך של בעלי עסקים להיות תחת כשרות של הרבנות הראשית.

האזהרה של ארגון 'כושרות' וארגון 'חותם' מקבלת אחיזה יתירה בהודעה של "השגחה פרטית" אתמול, לאחר פרסום פסק הדין של בג"ץ: "בהמשך לפסיקת בג"ץ מהבוקר, חשוב לנו להגיד ש'השגחה פרטית' לא הולכת לשום מקום, אנחנו כאן, ממשיכים להיות גוף הכשרות האיכותי והערכי ביותר בארץ, ולא נפקיר את הציבור בידי הרבנות, שמזמן איבדה את האמון של כולנו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד