בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"העליב שוטר בפייסבוק לפני חצי שנה" ונעצר

כוחות משטרה גדולים פשטו על בית משפחה ביצהר, החרימו מחשבים ועצרו את הבן בחשד להעלבת שוטר בפייסבוק. האב נעצר באלימות כשביקש לקרוא את הצו שהחזיקו השוטרים

  • יח"צ
  • ח' חשון תשע"ז - 15:05 09/11/2016
גודל: א א א

אב ובנו נעצרו הבוקר (רביעי) ביצהר במהלך פשיטת משטרה על ביתם, אשר החלה לאחר חשד של המשטרה שהבן העליב שוטר בפייסבוק, כך מדווח ארגון חוננו. חמש ניידות יס"מ, בילוש ומשטרה הגיעו לבית המשפחה ביצהר בסביבות השעה 2:30 ודרשו להיכנס לבית בכדי לעצור את אחד מילדי המשפחה. אב המשפחה בשנות ה-50 לחייו ביקש דרך החלון לראות צו אולם השוטרים הסכימו להציג את הצו מרחוק וסירבו להקריא אותו על אף הסבריו של האב כי הוא סובל מקטרקט בעיניו. השוטרים פרצו בכח לבית וכשהאב לקח את הצו בכדי לקרוא בו, התנפלו עליו באלימות ועצרו אותו בחשד לתקיפת שוטר.

האב ובנו נלקחו לחקירה בימ"ר ש"י שם התברר כי החשד נגד הבן הוא העלבת שוטר בגין פוסט שפרסם על פי החשד בפייסבוק, וכן הפרעה לשוטר מאחר שדרש מהשוטרים להביא את התרופות של אביו החולה. במהלך הפשיטה החרימו השוטרים מחשבים ופלאפון שם אם המשפחה שתיעדה את הפשיטה.

הפוסט שפרסם בפייסבוק (צילום מסך)

הפוסט המדובר נכתב לפני כחצי שנה לאחר מעצר לילי של גננת מיצהר, אם לארבעה ואחות שכולה, בחשד שבכוונתה להפריע למצעד הגאווה. האשה נלקחה עם תינוקה בסביבות השעה 2:00 בלילה בעת שישנה, והמעצר עורר הדים בעקבות הצורה בה נערך על בסיס חומר חקירה מוטעה ככל הנראה.

לפוסט המדובר צורפה תמונה של שוטר יס"מ בשם ניר שוקרון ונכתב בו: "לנבל הזה קוראים ניר שוקרון. מדובר בכלב דתי שהשתתף עכשיו במעצר של מישהי מהישוב שלנו (אמא לילדים – בניהם תינוקת). לחברים שלו הוא בטח מספר שהוא ער בלילות בשביל הבטחון שלנו – שתפו את התמונה כדי שהם יוכלו לראות באמת מה הוא עושה. נ.ב למען הסר ספק – לא מדובר בפושעת מסוכנת שאין דרך אחרת להשיג אותה. למעשה אפילו לא שלחו לה הזמנה לחקירה קודם לכן, סתם התעללות".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בארגון חוננו מציינים כי מדובר על פניו בהתבטאויות החוסות תחת חופש הביטוי וקיימת פסיקה עניפה בנושא. בנוסף, מדובר בפוסט מלפני כחצי שנה ולדברי הצעיר הוא לא הוזמן לחקירה בנושא.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו שהגיע לתחנת המשטרה לסייע לאב ובנו מסר בתגובה: "מדובר במעצר אלים וחמור. התנהלותה הדורסנית של המשטרה החלה בפתיחת חקירה על דברים החוסים תחת חופש הביטוי, המשיכה בהגעה ברוטלית לבית משפחה באישון לילה עם כוחות משטרה גדולים, והתעמרות קשה בכל בני המשפחה כולל אב חולה. אנו תקווה כי האב ובנו ישוחררו בהקדם ואנו נגיש תלונות ונבחן הגשת תביעה אזרחית כנגד השוטרים האלימים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 16 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד