בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

העליון קבע: עופר גמליאל יישאר במאסר

עופר גמליאל לא יוכל לערער על החלטת בית המשפט המחוזי לבטל את שחרורו, כך הורו שופטי בית המשפט העליון. בעוד חדשיים יובא עניינו של גמליאל לדיון חוזר בוועדת השחרורים

  • כ"ז תשרי תשע"ד - 00:00 01/10/2013
גודל: א א א

בית המשפט העליון קבע הבוקר כי עופר גמליאל, תושב בת עין הנתון במאסר למעלה מאחת עשרה שנה בשל מעורבותו במחתרת בת עין, לא יוכל לערער על החלטת ביהמ"ש המחוזי שלא לשחררו.

לפני מספר חודשים הפך בית המשפט המחוזי את החלטת וועדת השחרורים שהורתה לשחרר את גמליאל. עו"ד עדי קידר מעמותת חננו הגיש בקשת רשות ערעור על ההחלטה, זאת בשל נהלי בית המשפט העליון לפיהם אין יכולת ערעור אוטומאטית, אלא מתקיים דיון בבקשת הרשות לערעור.

אתמול התקיים דיון בבית המשפט העליון בפני השופטים אשר גרוניס, דפנה ברק ארז וצבי זילברטל. הבוקר פרסמו השופטים את החלטתם, בה הם דוחים את בקשת רשות הערעור של גמליאל. הנימוק לדחייה הוא החלטת בית המשפט המחוזי לפיה בעוד כחדשיים יובא גמליאל לדיון חוזר בוועדת השחרור, בה יבחן מחדש שחרורו."בנסיבות העניין, בין השאר המועד הקרוב שנקבע לדיון חוזר בפני הוועדה,סבורים אנו שאין מקום למתן רשות ערעור", כתבו השופטים וקבעו כי עופר גמליאל ימשיך לרצות את מאסרו הממושך.

עו"ד עדי קידר מעמותת חוננו המייצג את גמליאל מתח ביקורת נוקבת על התנהלות ביהמ"ש: "קיבלנו בתדהמה את החלטת ביהמ"ש העליון. לאחר שנטענו מספר לא מבוטל של טענות משפטיות כבדות משקל, ביהמ"ש דחה את הבקשה בהחלטה לקונית ולא מנומקת שמחזיקה שלוש שורות בלבד. לאור זאת נשקול את צעדנו בהתאם".

יו"ר עמותת חוננו המעניקה סיוע משפטי לגמליאל, שמואל ("זנגי") מידד אמר בתגובה: "צר לנו על החלטת בית המשפט אשר בוחר להמשיך ולהנציח את האפליה המתמשכת נגד האסירים הלאומיים היהודיים. דווקא בתקופה בה צפויים להשתחרר 104 אסירים פלסטינאיים, אשר פגעו, רצחו, והטילו טרור על הציבור היהודי, מעדיפה מערכת המשפט בישראל, להתעלם מהתנהגותו הטובה של גמליאל בתקופת מאסרו".

עופר גמליאל הורשע בפרשת מחתרת בת עין, בה נעצרו שלושה מתושבי בת עין בחשד להנחת עגלת נפץ בכניסה לבית הספר לבנות בשכונת א-טור בירושלים. את המעשה ביצעו השלושה מתוך כוונה לנקום על שורת מעשי טבח ורצח שביצעו ערבים, ובהם רצח הילדה דניאל שפי הי"ד בת החמש בישוב אדורה. השלושה נימקו את ביצוע המעשה בחוסר התגובה של רשויות המדינה למעשי הרצח הקשים, דבר שגרם וגורם גם כיום להרג יהודים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד