בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הפרקליטות ביקשה שנים וקיבלה חודשים

בית המשפט העליון קיבל את עמדת המדינה באופן חלקי והחמירה את עונשו של יצחק גבאי שנאשם בגין הצתת ביה"ס הדו לשוני בירושלים

  • יח"צ
  • כ"ה אלול תשע"ו - 11:07 28/09/2016
גודל: א א א
הצתת בית הספר (כבאות ירושלים)
הצתת בית הספר (כבאות ירושלים)

בית המשפט העליון פרסם הבוקר (שלישי) את ההחלטה בערעורו של הנאשם המרכזי בהצתת בית הספר הדו לשוני יצחק גבאי. כזכור, בית המשפט המחוזי גזר על גבאי עונש של 36 חודשי מאסר בפועל בגין ההצתה וכן בגין שורה של פרסומי הסתה בפייסבוק והחזקות סכין.

על האחים טויטו שהיו אף הם נאשמים בתיק גזר בית המשפט המחוזי עונש של שלושים חודשי מאסר לאחד ו-24 חודשים לשני, אך בית המשפט העליון החמיר בזמנו בעונשם והעמידו על 36 חודשים לאחד ו-32 חודשי מאסר לשני.

בערעור המדינה נטען כי העונש על גבאי הוא עונש נמוך מאוד בהשוואה לחלקו ולאור העובדה כי בעניין טויטו שיוצגו על ידי הסנגוריה הציבורית החמיר בית המשפט העליון את עונשם בשמונה חודשים יש להחמיר יותר בעניינו של גבאי ולהשית עליו עונש מאסר של שנים רבות בבית כלא. עורך דינו של גבאי איתמר בן גביר טען כי פסק הדין במחוזי לא היה קל אפילו בהשוואה למעשה חבלה חמורים. עו"ד בן גביר אף הפנה לפסיקה של הצתת בית כנסת וזריקת בקבוקי תבערה על יהודים שם הורה בית המשפט העליון על עונשים קלים יותר. עוד טען עו"ד בן גביר כי השופט בבית המשפט המחוזי טעה כאשר השית על גבאי עונשים נפרדים בגין החזקת סכין וכן עבירות ההסתה.

בית המשפט העליון קיבל היום את ערעור המדינה אך בצורה חלקית ביותר והוסיף רק 4 חודשים לעונש שהוטל על גבאי כך שיירצה בסך הכל 40 חודשי מאסר. השופט אורי שוהם, בפסק הדין כי "עבירת ההצתה חמורה ביותר והסכנה שהאש הייתה מתפשטת על בתי השכונה לא מבוטלת..." יחד עם זאת קבע כי אין סיבה עקרונית שעונשו של המערער יהיה שונה מעונשם של טויטו" שכזכור הוחמר בשמונה חודשים, ואולם התוספת כאן במקרה של גבאי תהיה רק 4 חודשים, לאור העובדה שלא היה מקום להשתת 2 חודש מאסר בפועל בגין החזקת סכינים וכן לא היה מקום להחמיר בעונש של גבאי לעומת טויטו בגין ההסתה בפייסבוק.

עו"ד איתמר בן גביר אמר הבוקר: "מצד אחד אני מאוכזב שבית המשפט העליון לא נתן דעתו למקרה הצתת בית הכנסת וכן זריקת בקבוקי תבערה על יהודים שהנאשמים שם קיבלו עונשים קלים יחסית, אך מאידך, אני מרוצה ששופטי בית המשפט העליון דחו את דרישות הפרקליטות למאסר של שנים רבות והכניסו קצת פרופורציות למקרה".

"אני מקווה שבפרקליטות ילמדו את הלקח ולא ינהגו ביהודים אחרת ממה שהם נוהגים בערבים. בדמוקרטיה אסור להפלות בין דם לדם בין לדין לדין, ולטעמי היה צריך לגזור על גבאי וגם על האחים טויטו את העונש שגזרו על נאשמים ערבים בגין הצתת בית כנסת".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד