בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"הפשיעה בתחום הזה משתלמת לעבריינים"

רם, מנהל הרפת בקיבוץ רמת השופט, מספר על גניבת העגלים הלילה. "הפנינו את המשטרה לבני מיעוטים שעובדים פה"

  • אורי קירשנבום
  • ב' חשון תשע"ז - 20:50 03/11/2016
גודל: א א א
ארכיון (SUPERJEW)
ארכיון (SUPERJEW)

עשרים וחמישה עגלים יונקים נגנבו הלילה (חמישי) מהרפת של קיבוץ רמת השופט הסמוך ליקנעם.

"בין 12 ל-3 בלילה פרצו פירצה בגדר וגנבו את העגלים", מספר רם סביר, מנהל הרפת של הקיבוץ, בשיחה עםהקול היהודי. כשהוא הגיע כבכל יום בשעה 3 לפנות בוקר לחליבה הוא לא הבחין בדבר חריג כיוון שהגנבים השאירו שני עגלים בסוף השורה. רק כעבור כמה שעות, כשהגיעה עובדת נוספת לרפת היא הבחינה בהעדרם של העגלים.

"היו פה כוחות של מג"ב, יחידת ארז, צוות של מז"פ - לקחו עדויות, הפנינו אותם לכל מיני בני מיעוטים שעובדים פה". רם אומר שמלבד אירוע של גניבת פרות לפני כמה שנים, פרות שהושבו אליהם בסופו של דבר, בתחומי חקלאות אחרים בקיבוץ ארעו כמה וכמה אירועים של פשיעה חקלאית בשנים האחרונות, גניבת פירות ועוד.

| הפושעים לא נעשים בחומרה

"אנחנו לא מרגישים שהגנבים שנתפסים משלמים על המעשים שלהם ביוקר, כרגע הפשיעה עוד משתלמת בתחום הזה, אנחנו לא מרגישים שמי שמבצע פשיעה חקלאית נענש בכלל ובטח לא בחומרת הדין. אני מקווה שהתמונה הזו תשתנה. יש פה כמה דיסונאנסים שחייבים לעבור איזשהו תיקון".

רם מספר על ההיבט הכלכלי שבגניבות מעין זו: "יש לנו הערכות לגבי שווי הנזק, אבל הערך הכספי של בעל החיים הוא לא תמיד שווה ערך למה שהוא יכול היה לייצר לך עתידית. הגניבה עצמה היא פחות מההשתתפות העצמית כך שלא שווה לי להפעיל את הביטוח", ובכל אופן מציין רן ש"מעבר לצד הכלכלי, מדובר בבעל חיים שאתה גידלת וזה צובט לך".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

ביום שלישי קיימה וועדת הכלכלה של הכנסת ישיבה לרגל ציון "יום החקלאות". במסגרתה דנו המשתתפים בין היתר בנושא הפשיעה החקלאית והתמודדות הרשויות עם התופעה הפוגעת באופן קשה ביכולתם של חקלאים רבים להתקיים.

בדיון הוזכרו הנתונים שהופיעו בדו"ח שהוכן לפני מספר חודשים על ידי מכון המחקר של הכנסת בסיוע ארגון 'השומר החדש' לפיו פחות מ-5% מכלל התיקים שנפתחו במשטרה בנושא הפשיעה החקלאית הבשילו לכדי כתבי אישום.

מפקד משמר הגבול ניצב קובי שבתאי הדגיש כי רף הענישה נמוך וכי קיים מחסור בכוח אדם לטיפול בתופעה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד