בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הקשר שבין המנהל האזרחי לארגון השמאל הקיצוני הופסק

בעקבות חשיפת פורום עוטף ירושלים: תא״ל דב צדקה (פופי) הודח מתפקידו

  • יח"צ
  • ט' טבת תשע"ז - 19:12 07/01/2017
גודל: א א א
בנייה לא חוקית במימון האיחוד האירופי. ארכיון (רגבים)
בנייה לא חוקית במימון האיחוד האירופי. ארכיון (רגבים)

חודשיים לאחר שחשפו כי תא״ל במיל׳ דב צדקה (פופי) הממונה על המשא ומתן עם הבדואים מטעם המנהל האזרחי, חבר במקביל בארגון שמאל קיצוני הממומן על ידי האיחוד האירופי, סיים תא״ל צדקה את תפקידו החל מלפני כחודש וחצי.

תחקיר של פורום עוטף ירושלים העלה נתונים מדאיגים וחמורים ביותר בדבר חברותו של תא"ל צדקה בעמותת הקרן לשיתוף פעולה אזורית של יוסי ביילין הממומנת ע"י האיחוד האירופי המממנים במודע ובמפגיע, ללא היתרי בניה ובניגוד לכל דין, מבני מגורים לאוכלוסייה הבדואית על גבי אדמות מדינה ואדמות פרטיות באזור.

חברותו של תא"ל צדקה מחד בעמותה אשר תומכות בריש גליי בהמשך התיישבותם הבלתי חוקית של הבדואים במרחב אדומים ומנגד תפקידו הבכיר בצוות המו"מ מטעם המנהל האזרחי עם הבדואים במרחב אדומים לפינויים מריכוזי ההתיישבות הבלתי חוקיים היוותה ניגוד עניינים מהחמורים ביותר שניתן להעלות על הדעת ובעקבותיה דרשו בפורום עוטף ירושלים וכן בעמותת רגבים משר הביטחון להדיח מיידית את תא״ל במיל׳ דב צדקה מתפקידו

בפורום עוטף ירושלים ברכו על פיטוריו ואמרו: ״קצין בצה״ל המחויב לפעול למען האינטרס הלאומי של מדינת ישראל לא יכול לעבוד במקביל עבור אותם גורמים בינלאומיים אשר חותרים תחת אותם האינטרסים בכדי לפגוע בנו.

ניגוד העניינים החמור בו היה מצוי תא״ל צדקה בא לידי ביטוי בקיפאון בשטח ואנו מקווים כעת ששר הביטחון ישכיל למנות אדם המחוייב אך ורק לאינטרס הלאומי והבטחוני של ישראל במטרה להתחיל ולהעביר את הבדואים מהמאחזים הבלתי חוקיים לקיבועים המתוכננים עבורם״

בתנועת רגבים שדרשו את השעייתו של פופי, בירכו על החלטת משרד הביטחון. "לפופי ישנן זכויות רבות בתפקידי הלחימה שמילא למען בטחון מדינת ישראל", אומר עובד ארד, מנהל מחלקת השטח בתנועת רגבים.

לדברי ארד, "בתפקידים שמילא פופי במסגרת המנהל האזרחי, הוא החדיר לצה"ל את תפיסות השמאל הקיצוני שבהן הוא מחזיק, ופעל בניגוד עניינים בין משימתו בצה"ל לבין חברותו בארגונים בינלאומיים הפועלים נגד האינטרסים הישראליים. באופן שכזה, לא פלא שהמשא ומתן לפינוי האוכלוסיה הבדואית עלה שוב ושוב על שרטון ולא צלח".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד