בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב מלמד בתשס"ט: לשבח ולא לגנות

בניגוד לגינויים החריפים לנערי הגבעות בשבועות האחרונים, בתשס"ט הרב מלמד דווקא שיבח אותם

  • ח' שבט תשע"ו - 16:20 18/01/2016
גודל: א א א
הרב מלמד
הרב מלמד

הנה דברים שכתב הרב אליעזר מלמד במדור 'רביבים' ב'בשבע' בחודש חשוון תשס"ט:

שאלה:מדוע כבוד הרב כתב בטור הקודם בשבחם של נערי הגבעות ולא גינה את התנהגותם הרעה? דווקא עתה, שאנו שומעים על התנהגותם הרעה כלפי חיילי צה"ל ושוטרים, היה צריך לגנותם ולא לשבחם!

תשובה: אתה שומע לאחרונה על התנהגותם "הרעה" מפני שיש כעת לתקשורת מגמה להשחיר את פניהם של המתנחלים ביהודה ושומרון ולבודדם משאר נאמני ארץ ישראל, וזאת כדי שראשי מערכת הביטחון והמשטרה יוכלו לשסות בהם את חייליהם, לנהוג כלפיהם באכזריות, לעוצרם ולעוות את משפטם. אם התקשורת לא תעסוק בהשמצתם, החיילים והשוטרים עלולים לסרב להכות אותם באכזריות. ואם יכו, הציבור יתרעם.

התברר שמדיניות 'תג המחיר' יעילה ביותר, ומערכת 'הביטחון' עושה הכול כדי לשוברה. לשם כך הם מפיצים עלילות על המתנחלים, לשם כך הם יוזמים מבצעי הרס וגירוש במקומות שבהם יוכלו לארגן פרובוקציות. במקרה זה, האינטרס הקבוע של התשקורת העוינת מתחבר יפה למגמתם של ראשי מערכת הביטחון.

ראשי הצבא שנכשלו בניהול המלחמה נגד האויב הערבי, יחד עם ראשי המשטרה שנכשלו בהשלטת ביטחון ברחבי הארץ, נעשו גיבורים כלפי יהודים יקרים, שמקום מגוריהם לא הוסדר רשמית רק בגלל שיקולים פוליטיים.

לכן צריך עתה לדבר בשבחם של נערי הגבעות היקרים, שמוסרים עצמם למען יישוב הארץ והפרחת השממה. אם יש גם ביקורת צריך לאומרה, אבל בשום פנים לא בתקשורת. אמירתה בתקשורת לא מתקנת דבר, ורק מוסיפה שמן למדורת השנאה כלפי המתנחלים.

לצערנו, ראשי הציבור אינם מביעים מספיק סולידריות כלפי מתיישבי הגבעות. יותר חשוב להם למצוא חן בעיני התשקורת, לרקוד לפניהם 'מה יפית'. זה כמובן משפיע לרעה על מעמדה של ההתיישבות כולה. אותם מנהיגים חושבים שבזה שהם מגנים את 'נערי הגבעות' הם מצילים את ההתיישבות, ובאמת הם נותנים בזה כוח בידי שונאיהם להחריב את בתיהם ולהופכם לפליטים בארצם.

דווקא עכשיו צריך שיהיה ברור לראשי כל המערכות כי הרס חוות פדרמן, והאלימות הנפשעת שהופעלה שם, מקוממות ומכאיבות. משפחת פדרמן היקרה וכל נערי הגבעות הם שליחי עם ישראל לדורותיו העוסקים ביישוב הארץ. ואם יש איזה עסקנים וחנפנים שמגנים אותם עתה, אין הם מייצגים את הציבור אלא את רצונם הפרטי למצוא חן בעיני השליטים בזרועות הביטחון ובתקשורת.

תגובות (16) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד