בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

הרב קרים הגיב לבג"ץ, התנצל והבהיר

יחד עם זאת, הדגיש הרב הצבאי הראשי המיועד, כי "לא אחזור בי מדעתי ההלכתית", לגבי שירות נשים בצה"ל חזר בו מדבריו

  • כ"ג חשון תשע"ז - 09:41 24/11/2016
גודל: א א א
הרב אייל קרים (הרבנות הצבאית)  (הרבנות הצבאית)
הרב אייל קרים (הרבנות הצבאית) (הרבנות הצבאית)

לאחר צו הביניים שהוציא בג"ץ על מיניו של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי, ולאחר הסערה שעוררו כלי התקשורת, הגיש אתמול (רביעי) הרב קרים את תשובתו לשופטי בג"ץ, בצירוף לתגובת המדינה לעתירת מפלגת מר"צ.

בתצהיר שכתב, ביקש הרב קרים להסביר את אמירותיו ופסקיו השונים שנתן בהיותו אזרח, לפני כ-15 שנים, כך שיסירו את המהומה וההתנגדות לכהונתו. הרב קרים אמר כי הוא טעה בכך שלעיתים השיב בקצרה ובתמציתיות מידי על שאלות מורכבות שיש בהן יותר מעמדה הלכתית אחת. כמו כן, הוסיף ואמר כי לעיתים לא ניסח את דבריו באופן המדויק והיו מי שנפגעו מהם וחלק מדבריו עסקו בשאלות תאורטיות בלבד.

"התורה אוסרת בפירוש ובחומרה יחסים חד-מיניים וכל הקורא את התורה ישאל את עצמו כיצד ראוי להייחס לבעלי נטייה חד-מינית", כתב בתגובה לטענה כי כינה את אנשי "הקהילה הגאה" כ'חולים'. "בתשובתי לשאלה ביקשתי לשלול את הגישות המנדות לבעלי נטייה חד-מינית. אכן הזכרתי את העובדה שהייתה רווחת מאוד בעולם הרפואי המשטרתי והחברתי בעבר, שלפיה, נטייה חד-מינית הא מחלה. אני מבין כעת שהעמדה אינה מקובלת היום. אם מישהו מהשרתים ומהמשרתות נפגע, אני מתנצל".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

יחד עם זאת, הוסיף הרב קרים ואמר כי אינו יכול לשנות את דעתו. "התורה אוסתר על קיום יחסים חד-מיניים", אמר והוסיף "עמדתי החד- משמעית שהיחס לכל אדם באשר הוא אדם, ובכלל זה לבני קהילת הלהט"ב נדרש להיות יחס של אהבה, תמיכה והכלה".

לגבי גיוס נשים לצה"ל חזר בו הרב קרים ואמרי כי במשך העשור האחרון למד כי ישנם תפקידים בהם החיילת יכולה לתרום לבטחון המדינה לא פחות מחיילים. עוד הוסיף כי מעולם לא התנגד לעמדה לגיוס חיילים שאינם יהודים לצה"ל, או להיותם מפקדים.

בכתב התשובה של המדינה נכתב, כי הרטמטכ"ל קרא את דבריו של הרב קרים בתצהירו, ואף שוחח עימו בעבר על הנושא. "הרמטכ"ל השתכנע בשעתו, והוא סבור כך גם כעת, ואף ביתר שאת, כי הרב רואה עימו עין בעין את תפקידה של הרבנות הצבאית וכי עשייתו ופעולתו במהלך העשור האחרון מבטאות גישה ממלכתית ראויה, המבקשת לקרב וללכד בין כלל המשרתים בצה"ל ולהתחשב ברגשותיהם".

| עשרות רבים הביעו תמיכה

רבנים רבים ואישי ציבור הביעו תמיכה ברב אייל קרים, חלקם אף קראו לו שלא להתנצל על דבריו. בין התומכים נמנו הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים, הרב דב ליאור, הרב עמיאל שטרנברג, הרב אליעזר מלמד, הרב אליקים לבנון, הרב נתנאל יוסיפון, הרב מנחם פרל, הרב יהודה עמיחי, הרב דוד דודקביץ', הרב שי הירש, השר אריה דרעי, ברוך מרזל, ח"כ דוד אזולאי, ח"כ יהודה גליק, השר אורי אריאל ועוד רבים.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד