בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

השופט: "מרגיש כמו בגנון"

פרק נוסף נרשם בסאגת הקטין מיצהר

  • יח"צ
  • י"ד תמוז תשע"ו - 16:48 20/07/2016
גודל: א א א
(אברהם שפירא)
(אברהם שפירא)

פרשת הקטין מיצהר שהורחק מבית הוריו בצו מנהלי ממשיכה לייצר כותרות, כאשר במרכזה הסיטואציה הנדירה בה קטין בן 15 הורחק מביתו שלא בהליך פלילי מסודר.

בשל נדודיו של הקטין מדי שני לילות, קבע לפני כשבועיים בית המשפט המחוזי כי עורך דינו יעדכן את התביעה על כל מעבר כתובת.

התביעה מצדה התנגדה לכך והתובע טען בבית המשפט כי בשל הצורך שהם רואים שגורמי המחלקה היהודית בשב"כ יבחנו כל כתובת בה שוהה הקטין, הבית של התובע "הפך לחמ"ל", כהגדרתו, מאחר והוא צריך לערוך שיחות רבות בשעות אחר הצהריים כדי לבחון את הכתובת המוצעת. בית המשפט המחוזי קבע הסדר לפיו עד השעה 15:00 יודיע עורך הדין בפקס לתביעה היכן ישהה הקטין, אולם תביעה טוענת כי לעיתים שולח עורך הדין הודעת SMS ולעיתים באיחור של זמן מה.

אתמול (ג') התקיים בבית משפט השלום בפתח תקווה דיון בעניינו של הקטין, במהלכו התלונן התובע כי בא כוחו של הקטין, עו"ד חי הבר מארגון חוננו, שולח הודעות SMS לתובע במקום לשלוח פקס כפי שנכתב בהחלטת בית המשפט המחוזי, ודרש כי בית המשפט יורה על כתובת אחת קבועה בה ישהה הקטין.

עורך הדין הסביר כי בשל ביקורי המשטרה התכופים והברוטאליים בכתובות בהן שוהה הקטין, נוצר קושי באיתור אנשים שיסכימו לקבלו בביתם, וכדי להקל על התובע בטיפול בכתובת החדשה הוא שלח לו הודעות ישירות למכשיר הסלולרי במקום או בנוסף לשליחת פקס למשרד התביעות.

השופט ארז נוריאלי שדן אתמול בבקשת התביעה עצר את הדיון לאחר שהתובע סיים את דבריו וכתב לפרוטוקול הערה נדירה. "בית המשפט מעיר כי הוא מרגיש כמו בגנון", כתב השופט.

בסופו של דבר דחה השופט את בקשת התביעה למן כתובת קבועה למעצר בית והורה על המשך התנאים שקבע בית המשפט המחוזי כך שהקטין יוכל להחליף כתובות מדי יומיים.

עו"ד חי הבר המייצג את הקטין מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "מהלך הדיונים סביב הרחקתו של הקטין מיצהר מביתו והפיכתו "למחוסר בית" החי על חסדי אחרים ונאלץ למצוא עצמו מתגלגל ברחוב ללא מסגרת לימודית, שובר שיאים חדשים. סוף כל סוף בימ"ש השלום אשר הודיע עוד בתחילת הדיון כי אינו רואה כל מקום לשנות במאומה מהחלטת ביהמ"ש המחוזי, נוכח לדעת כי בקשת המשטרה אינה במקומה ובחר להעיר למשטרה כי הוא מרגיש בגנון. "ההפתעה" הגיעה גם מכיוון המשטרה, כאשר התובע בעצמו הודה כי גם הוא מרגיש כך. כאן עולה התהייה מי באמת מושך בחוטים מאחורי הקלעים ופועל בדרכים לא דרכים, והכל במטרה לאמלל ולהפר את זכויותיו של הקטין".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד