בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"השימוש שעושה המועצה בשם נוער הגבעות מקומם"

מבצע מצליח לגיוס נוער הגבעות בעזרת ראש המועצה מתברר כמצג שווא. "במועצה נעשים מאמצים להציג כאילו ישנה פעילות למען "מיתון" נוער הגבעות בכל מחיר". מהמועצה נמסר: "גיבוב של שקרים"

  • אברהם שפירא
  • י"ג אב תשע"ו - 11:37 17/08/2016
גודל: א א א
השיחה באיתמר (מועצה אזורית שומרון)
השיחה באיתמר (מועצה אזורית שומרון)

מועצה אזורית שומרון פרסמה כי ביום שני האחרון הגיע לישוב איתמר מפקד מיט"ב תת אלוף ערן שני האחראי על גיוס חיילים לצה"ל. שני ערך שיחה יחד עם ראש המועצה יוסי דגן והרב אביחי רונצקי לבני נוער בישוב בכוונה לשכנע אותם להתגייס לצה"ל. ראש המועצה נשא דברים אף הוא.

במועצה האזורית שומרון פרסמו את המהלך שמתבצע זה מספר שנים כעזרה לגיוסם של "נוער הגבעות" - נערים שכביכול צה"ל מסרב לגייסם למרות שהם חפצים בכך. ראש המועצה יוסי דגן התראיין למחרת לגלי צה"ל לתכנית של רזי ברקאי כשהוא מספר על ה"יוזמה" של גיוס נוער הגבעות. לפניו התראיין נער ש"אינו מוכן להזדהות" ודיבר בעיוות קול. הוא הציג עצמו כ-ד', אחד מ"נוער הגבעות", שכעת רוצה להתגייס לצה"ל ושאיפתו לשרת בשייטת 13.

רוצה להישאר מעודכן? הכותרות החשובות מידי שבוע אצלך במייל!הירשם עכשיו!

ברקאי שאל: "למה חלק מנוער הגבעות לא היו מוכנים עד היום להתגייס?" וד' ענה: "רובנו מרגישים אי אימון במערכת. המערכת נלחמת בהם". ברקאי: "שאני יבין, אין אימון בצה"ל?" ד': "במדינה. צה"ל ההוראות שלו והפקודות שלו הולכים לפי חוקי המדינה. אני וכמה חבר'ה הגענו לגבעות בשביל לתרום. צה"ל זה המקום לתרום לעם שלך, לארץ ישראל".

טקס השבעה בכותל המערבי ל הר הבית (דובר צה"ל)

דגן שעלה אחרי ד' לראיון אמר: "הפרויקט הזה יש בו שלושים בני נוער שהתגייסו ליחידות הכי טובות. עוד שנתיים הוא לא יופיע עם טשטוש אלא בגאווה". לאחר מכן הוסיף: "היום הצבא מושיט יד והנוער מושיט יד בחזרה. הפרויקט החשוב הזה התחיל לפני 7 שנים בחוות גלעד שהיינו הולכים לשם". בהמשך נשמע דגן כשהוא סוקר את הבעיות המצויות בקרב הנוער שמגיע לשומרון ומייחס את כולן לנוער הגבעות.

אלא שמתברר כי הנערים הם כלל לא בני "נוער הגבעות" הקלאסיים שאתם מכירים. לא מדובר בנערים שצה"ל מתקשה לגייס בשל דעותיהם בנוגע למדיניות הביטחון של צה"ל או לגירוש יהודים מבתיהם וגם לא בשל תיקים במשטרה שנפתחו להם בנושאים אלו.

בניין מועצה אזורית שומרון (אברהם שפירא)

בתמונה מהמפגש נראים נערים ללא פאות גדולות - סממן המאפיין את נערי הגבעות - שחלקם עם גופיות, למעט נער אחד שבכלל הגיע למקום על מנת לקבל דיחוי משירות צה"לי ולא להיפך - כך עולה מבירור שנערך בקול היהודי.

לדברי שריה כלף, פעיל מהשומרון שגויס בידי צה"ל לפני כחצי השנה ולאחר תקופה קצרה בכלא הצבאי בעוון חלוקת פלאיירים קיבל פטור, "במועצה האזורית שומרון נעשים מאמצים להציג כאילו ישנה פעילות למען "מיתון" נוער הגבעות בכל מחיר". כלף מוסיף כי "הניצול של המועצה בשם של "נוער הגבעות" מקומם. נבנה כאן ציבור הולך וגדל שחושב שיש להשקיע בפעילות אחרת למען עם ישראל - פעילות בדרך ישרה למען הבאת הגאולה, ושחושב שבמידה רבה צה"ל מדרדר את המתגייסים אליו ל"ישראליות" וטשטוש ערכים. בשהותי הקצרה בצה"ל שוחחתי עם חיילים רבים שהביעו תסכול רב מהתנהלות המערכת".

בשנים האחרונות פעל הרב אביחי רונצקי לגייס קבוצות בנוער הגבעות לצה"ל. הוא עשה זאת בישוב חוות גלעד ואכן גויסו נערים ואף תושבים נשואים מהישוב. בתגובה אומר כלף כי "מי שמכיר יודע שאנשי חוות גלעד לא מייצגים את הציבור המכונה "נוער הגבעות". שוב, ציבור נוער הגבעות שמחזיק את צה"ל כמסגרת לא טובה רק גודל".

כלף נקרא להתגייס בתקופת פרשת העינויים. על רקע הדברים והטענות הקשות שהופנו כלפי השב"כ הצהיר כלף כי הוא אינו חפץ להתגייס לצה"ל. "אני חושב שעשיתי בחירה נכונה, ותקרית אלאור אזריה רק מוכיחה כי צה"ל הוא לא המקום האידיאלי. זה מתבטא בביטחון, בהתבוללות ובתכנים שצה"ל מחנך אליהם. רק עכשיו הוקמה עמותה לאיסוף תלונות של החיילים הדתיים נגד צה"ל, ואת העמותה הזו לא הקימו נוער הגבעות".

כלף בבסיס טירונות ()

בתגובה לדברים נמסר מהמועצה האזורית שומרון:"מדובר בגיבוב של שקרים ובטענות שאין להן שחר. המועצה האזורית שומרון תמשיך לפעול למען כלל תושביה בכל תחומי החיים גם בתחומי הרווחה וגם למען הנוער מכל השכבות ומכל הרבדים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד