בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התבטאות חריפה של שופט העליון

השופט תקף את עו"ד בן גביר "לך לפסיכולוג"

  • יח"צ
  • י"ח טבת תשע"ז - 08:51 16/01/2017
גודל: א א א
איתמר בן גביר. ארכיון (יהודה פרל)
איתמר בן גביר. ארכיון (יהודה פרל)

התבטאות לא שגרתית של שופט בית משפט העליון כלפי עורך דין: במהלך דיון בעניינו של ינון ראובני, הנאשם בהצתת כנסיית הלחם והדגים, התנהל דין ודברים בין השופט נעם סולברג לבין בא כוחו של הנאשם עו"ד איתמר בן גביר.

עו"ד בן גביר טען, כי שירות המבחן עשה עוול למרשו כאשר נטען שהוא לא שינה עמדותיו האידיאולוגיות. "מרשי מכחיש בתוקף כי הוא הצית את הכנסייה אך אמר וחזר כי הוא אוהב את ארץ ישראל ובעד לבנות יישובים וגבעות, דבר שהקים נגדו את קצינת המבחן" אמר העורך דין וביקש לשחרר את מרשו בתנאי איזוק אלקטרוני.
בסיום הדיון שבו התבקש השופט סולברג להאריך את מעצרו של ראובני, שמשפטו נמשך כבר יותר מתשעה חודשים, הציע השופט לעו"ד בן גביר להסכים להארכת המעצר ואמר כי במידה ולא תהיה הסכמה ייאלץ לכתוב החלטה שעו"ד בן גביר עשוי לא להיות שבע רצון ממנה.
עם חזרתו להפסקה הודיע עורך הדין שאינו חוזר בו מהבקשה לשחרור, וכי "זו לא הפעם הראשונה שיצא לא שבע רצון מאולמו של השופט", ובשלב זה הדהים השופט סולברג את הנוכחים באולם ואמר: "אם אדוני לא שבע רצון, לך לפסיכולוג".
יצויין כי האולם היה מלא עד אפס מקום בחיילי צה"ל ובני ישיבות שבאו לצפות בדיון בבית המשפט העליון ושמעו את האמירה החמורה של השופט.
בתגובה לדברים אומר עו"ד איתמר בן גביר: "אני מוקיר ומעריך את השופט סולברג וסבור שלא בכדי ח"כ דודו רותם נלחם כדי שהוא יכהן כשופט בבית המשפט העליון ואכן סולברג יוצא חוצץ נגד האקטיביזים השיפוטי וטוב שכך. יחד עם זאת, צריך להודות שבדיני מעצרים אני ועורכי דין נוספים שמייצגים נערי גבעות ופעילי ימין לא יוצאים שבעי רצון מאולם השופט סולברג".
עו"ד בן גביר הוסיף והביא דוגמאות. "כך לדוגמא כאשר היה בהרכב שופטים שהותיר את מאיר אטינגר בכלא ולא אפשר לו לצאת לברית המיילה של בנו, כך כאשר דחה ערר דחוף כאשר קטין מהגבעות נכלא בתא מעצר עם בגירים, וכך לאחרונה כאשר דחה ערר נוסף של צעיר באיזוק אלקטרוני שבמשך חודשים רבים היה נתון בתנאים קשים. התבטאותו של השופט סולברג כלפיי לא הייתה ראויה ואני מניח שהוא לא היה מעז להתבטא כך כלפי מיכאל ספרד או לאה צמל".
תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד