בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התוקף הערבי שוחרר – היהודים נותרו במעצר

קטינים יהודים התלוננו על תקיפה מצד ערבי בעיר העתיקה. המשטרה עיכבה את השלושה לחקירה, אולם התוקף שוחרר ללא תנאי והיהודים נותרו במעצר

  • יח"צ
  • ב' שבט תשע"ז - 16:47 29/01/2017
גודל: א א א

משטרת מרחב דוד בעיר העתיקה בירושלים הותירה במעצר יהודים שהותקפו, ואת הערבי החשוד בתקיפה שחררה ללא תנאי מגביל, כך עולה מדיון שנערך ביום שישי בבית משפט השלום בירושלים.

שני הקטינים היהודים, פעילי תנועת "חוזרים להר", ערכו סיבוב שערים סביב שערי הר הבית, כשמהלכו הותקפו על ידי ערבי שלדבריהם נתן לאחד מהם מכה בפניו וירק עליהם. השניים פנו לשוטרים שהיו מוצבים במקום וביקשו מהם לעצור את הערבי, אולם השוטרים החליטו לעכב גם אותם וגם את הערבי לחקירה.

בתחנת הקישלה נחקרו שני הקטינים בחשד להפרת הסדר הציבורי בטענה שדין ודברים בניהם לבין ערבים באזור הוביל למהומה, ואילו הערבי נחקר בחשד לתקיפה. אולם לאחר החקירה שחררו החוקרים את החשוד בתקיפה ללא תנאי מגביל, ולעומת זאת דרשו משני הקטינים לחתום על הרחקה ל-15 יום מהאזור. השניים סירבו והשוטרים הותירו אותם במעצר למשך הלילה וביום שישי הביאו אותם לבית המשפט, שם ביקשו להורות על הרחקתם מהאזור.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו שייצג את השניים, טעם בדיון כי אין כל סיבה להרחקה שכן הם אלו שהותקפו, והם לא ביצעו כל עבירה.

בסופו של הדיון קבע השופט אלעזר נחלון כי אין עילה להרחקת הקטינים מהאזור והורה על שחרורם ללא תנאי מגביל, וזאת כשהוא מנמק את ההחלטה בטיב הראיות והחשדות, ובעובדה שהחשוד בתקיפה שוחרר ללא תנאי מגביל.

עו"ד רחביה פילץ מארגון חוננו מסר בתגובה: "לצערנו משטרת מרחב דוד אימצה שיטה בה היהודי הוא תמיד אשם, גם אם הוא הותקף, פנה מיוזמתו לשוטרים והגיש תלונה, ולכן אנו רואים בקשת הרחקה מהעיר העתיקה באופן אוטומטי כמעט לכל יהודי שנעצר באזור. במקרה זה אף הגדילה המשטרה ושחררה את התוקף ללא תנאי מגביל בעוד הקטינים היהודים בילו לילה במעצר. אנו שמחים שבית המשפט לא נתן יד להתנהלות זו של המשטרה, ומקווים כי המדיניות המסוכנת הזו, המעודדת תקיפת יהודים תשתנה באופן מיידי".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד