בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התושבים תיעדו הקמת מאחז ערבי - המבנה פורק

פעילי שמאל הקימו בשבת האחרונה קראווילה בלתי חוקית ליד היישוב מחולה בבקעת הירדן. תנועת רגבים שיגרה למנהל האזרחי את התיעוד שצילמו התושבים היהודים – והמבנה פורק בידי הערבים

  • יח"צ
  • א' ניסן תשע"ז - 20:16 28/03/2017
גודל: א א א
התיעוד שצולם בשבת בהיתר רבנים (אלישיב גדות)
התיעוד שצולם בשבת בהיתר רבנים (אלישיב גדות)

בשנה האחרונה ישנה נוכחות גוברת והולכת של פעילי שמאל קיצוני ואנרכיסטים שמייצרים פרובוקציות שונות באזור בקעת הירדן.

בשבת האחרונה היו אלו פעילי ארגון השמאל הקיצוני תעאיוש, שהגיעו יחד עם ערבים סמוך ליישוב מחולה שבבקעה, והקימו קראווילה בלתי חוקית - מבנה יביל במימון של האיחוד האירופי, שמאות מסוגו הוקמו בשנים האחרונות בעיקר באיזור מעלה אדומים.

רבנים שונים, ובראשם הרב דב ליאור, התירו בשנים האחרונות לצלם בשבת אירועי פרובוקציה מעין אלו, בהתאם להנחיית ההלכה בהלכות שבת, כי "גויים שצרו על עיירות ישראל... בעיר הסמוכה לספר אפילו לא באו אלא על עסקי תבן וקש מחללין עליהם את השבת"

ביום ראשון האחרון שיגר עו"ד אבי סגל מתנועת רגבים פניה דחופה למנהל האזרחי עם תיעוד האירועים, לצד דרישה לנקוט הליכי אכיפה מול המבנה הבלתי חוקי בטרם יאוכלס.

תיעוד השטח לאחר שהמבנה פורק, היום (אלישיב גדות)

מסתבר כי התיעוד וההתרעה המיידית אכן עשו את שלהם. במהלך היום בצהרים (שלישי) הגיעו פקחי המנהל האזרחי לשטח, ומסרו לתושבים הערבים צו הריסה, תוך שהם מתריעים בפניהם כי באם המבנה לא יפורק, הוא ייהרס בהקדם. מיד לאחר מכן החלו הערבים בפירוק המבנה, ופינו את חלקיו מהשטח.

עובד ארד, רכז איזור יו"ש בתנועת רגבים, משבח את התנהלותם של אנשי המנהל האזרחי. "הפקחים פעלו במקרה הזה במהירות, בנחישות וביעילות", אומר ארד. "האירוע הזה ממחיש שביצוע התיעוד והעברתו בזמן אמת, היה אכן קריטי ויעיל".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד