בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

התיעודים והקולות: ההתראה לפיגוע הייתה על הקיר

צפו והאזינו: זה המחבל המסית והטרוריסט שלגביו "לא הייתה התראה מוקדמת"

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ז' תשרי תשע"ז - 21:30 09/10/2016
גודל: א א א

שעות בודדות עברו מאז הפיגוע הקשה הבוקר (ראשון) סמוך לגבעת התחמושת בירושלים, בו נרצח שוטר היס"מ יוסי קירמה ולבנה מליחי הי"ד ונפצעו שישה נוספים, ובמערכת הבטחון בטוחים כי לא מדובר בפיגוע האחרון לתקופת החגים הנוכחית.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה, כי המחבל, מסאבח אבו סביח, בן 39 מסילוואן המחזיק בתעודת זהות כחולה, נסע בכלי רכב לבן, עצר מול תחנת הרכבת הקלה בשדרות בר לב סמוך לגבעת התחמושת, לא הרחק מהמטה הארצי של המשטרה, ופתח בירי לעבר אזרחים. כוח יס"מ ניהל אחריו מרדף ובסיום קרב יריות חיסל אותו.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

יוסף הי"ד, לוחם ביחידת הסיור המשטרתית, התגורר במבשרת ציון והתחתן רק לפני ארבעה חודשים. הוא הותיר אחריו הורים, אישה ושני אחים. לבנה הי"ד, בת 60 במותה, הועסקה בעבר כעובדת משק בכנסת במשך יותר מ-30 שנה ולפני כשנתיים יצאה לפנסיה. היא הותירה אחריה בעל, שלוש בנות ושישה נכדים.

התחתנן לפני כארבעה חודשים. (הלל מאיר, tps)

ההתראות הכלליות לפיגועים עולות בדרך כלל סביב החגים, בעיקר בירושלים וביהודה ושומרון, והמשטרה עומדת בכוננות מוגברת. לאחר הפיגוע אמר השר לבטחון פנים גלעד ארדן, כי לא הייתה התראה ממוקדת לפני הפיגוע.

| המחבל היה פצצה מתקתקת

מעיון קל בדף הפייסבוק ובעברו של המחבל, מתברר כי הוא היה פצצה מתקתקת עוד ממזמן. וכמוהו, עוד ערבים רבים נוספים המביעים בפומבי תמיכה בטרור. זה המקום לציין, כי מיד לאחר הפיגוע, בו חוסל המחבל, יצאו בני משפחתו לחלוקת סוכריות ומיני מתיקה בשכונת בית חנינא, כאות חגיגה על רצח היהודים.

רק לפני מספר חודשים, סיים אבו סביח לרצות תקופת מאסר של שנה בגין תקיפת שוטר. היום היה אמור אבו סביח להגיע לשערי בית הכלא לרצות תקופת מאסר של ארבעה חודשים בגין עבירות הסתה לטרור בהן הורשע. כתב האישום בו הורשע לאחרונה, כולל 14 עבירות הסתה. "ירושלים על לוע של הר גועש ורותח ועומדת להתפוצץ", כתב אבו סביח בדף הפייסבוק שלו... ירושלים החלה במהפכה שאינה מהפכה של אבנים בלבד כפי שנראה פיגוע הטרקטור, ירי בגבעה הצרפתית ופגיעה במתנחל".

זירת הפיגוע בו נרצחו שניים ונפצעו שישה (הלל מאיר, tps)

במקרים רבים פרסם דברי שבח והילול למחבלים שביצעו פיגועים כנגד יהודים. עוד כתב בדף הפייסבוק שלו "ירושלים בוערת באינתיפאדה של ממש, בכל שכונה בלי אל- אקצא יהיה דם, בעל מזג חם אינו מבין שאל- אקצא היא קו אדום. בלי אל-אקצא יהיה דם יא טיפשים לאל-אקצא יש גברים שיפדו אותה בדמן, צעירי ירושלים, אלה שלוקחים חלק באינתיפאדה ראוי לנשק את האדמה עליה אתם דורכים, אריות השטח".

לחובתו של המחבל, אבו סאבח, עומדות שבע הרשעות בגין עבירות של התפרעות, תקיפת שוטר, אימון צבאי בלתי חוקי, השתתפות בהתקהלות, פציעה, הצתת רכב, היזק לרכוש והפרת הוראה חוקית. באחד מהדיונים בבית המשפט בעניין תנאי שחרורו של אבו סביח לאחר שנעצר בגין הסתה, קבעה השופטת ג'ויה סקפה שפירא כי אין לשחררו ממעצר בשל מסוכנותו. "הרשעותיו הקודמות של המשיב, אשר חלקן בעבירות שהן רלבנטיות לעניין הנדון כעת, יש בהן כדי להעצים את מסוכנותו וללמד, כי המשיב לא הסתפק בדיבור ובהבעת דעה אלא אף נקט בעבר בפעולות ממשיות של אלימות והפרות סדר שתכליתן להוציא מהכח אל הפעל את עמדותיו האידיאולוגיות". מילים אלו נכתבו בי"ט שבט תשע"ה, אז הוחלט לעצרו עד לתום ההליכים בשל מסכונותו.

| מפגע בודד?

ערוך אלקודס פרסם היום "צוואה מצולמת" של המחבל, שטרם ברור מתי והיכן היא צולמה. מה שבטוח, היא לא צולמה ממקום מבודד וברגע דבריו של המחבל, שומעים מקום רועש. בצוואה המצולמת, נראה אבו סביח כשהוא לבוש בבגדים אזרחיים, מאחוריו מפת ארץ ישראל. "קורא לצעירי ירושלים להיות באלאקצה ולהתפלל שם. ביום הדין אללה ישאל אתכם מה עשיתם למען אלאקצה".

זירת הפיגוע, הבוקר (הלל מאיר, tps)

כמה מבני משפחתו של המחבל נעצרו היום במקומות שונים, כך דווח בכלי תקשורת ערביים. כמו כן, שוטר מג"ב לשער העלה פוסט לרשת הפייסבוק בו הוא מספר כי בעבר עצר את המחבל אבו מסבאח במהלך התפרעויות. "היום אני זה שבבית המשפט מסביר את עצמי, וכל דיון רוצים שאני אשב בכלא". עוד הוסיף הלוחם לשעבר "מדינה בלי טיפת בושה. אין לי מילים בפה. שתפו את זה בבקשה". אותו לוחם, כך הוא מספר, נעצר במהלך מעצרו של ערבי אחר שנחשד בתכנון לפגוע בראש הממשלה.

"שתפו את זה בבקשה" (צילום מסך)

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד