בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"התיק הלא נכון אל מול הנער הלא נכון"

כתב אישום הוגש כנגד נער יהודי כבן 16. תחילה נעצרו בפרשייה נערים נוספים בחשד להקמת מחתרת אך כולם שוחררו. מחומרי החקירה עולה כי הנער סיפר ששירת בצבא יחד עם אלאור אזריה. עו"ד חג'בי "התיק הלא נכון אל מול הנער הלא נכון"

  • יח"צ
  • ג' שבט תשע"ז - 12:45 30/01/2017
גודל: א א א

כתב אישום הוגש בבימ"ש המחוזי בירושלים כנגד נער יהודי, כבן 16, אשר שוחרר לביתו ע"י בימ"ש לפני מספר ימים, בעבירות של החזקת סכין ועבירות קשירת קשר לטרור.

הנער, אשר נעצר בהפגנה לאחר הפיגוע בארמון הנציב בירושלים, נחקר ביחידה לפשיעה לאומנית בימ"ר ש"י ובשב"כ, שם לאור חקירותיו ניסו לקשרו לארגון מחתרת חדשה. במהלך החקירה נחקרו ונעצרו נערים וצעירים נוספים, ונחקרו בחשד לחברות באותה מחתרת, ועל הפרשייה הוטל צו איסור פרסום.

במהלך החקירות עלה כי המידע אותו העביר הנער איננו נכון וכל העצורים שוחררו ללא שהוגשו כנגדם כתבי אישום, גם הנער שוחרר ע"י בימ"ש והוא נמצא כעת תחת תנאים מגבילים.

מכרים של הנער סיפרו כי מדובר בנער אשר מאובחן ע"י אנשי טיפול כבעל נטייה להמצאת סיפורים לדוגמא מחומר החקירה עולה כי סיפר לסובבים אותו כי שירת עם אלאור אזריה, עוד סיפר כי אביו איש צבא בכיר שבגללו אינו הועמד לדין על עבירת עריקות, בעוד שהנער שהוא קטין כבן 16, אינו שירת מעולם בצה"ל וכי אביו אינו איש צבא.

עו"ד אבחי חג'בי אשר מייצג את הנער מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה כי "בסופו של יום מבינים כי מדובר בדברי התרברבות על ידי נער שכבר אנשי טיפול קבעו בעניינו כי מדובר באדם בעל נטיות להמציא סיפורים מורכבים מלאי פרטים, יחידת החקירות מצאה כי הסיפורים שמסר בחקירה נסתרו ע"י כל הגורמים שנחקרו בתיק, חבל שהפרקליטות מתעקשת להגיש כתב אישום במתכונת לפיה הראיות בתיק סותרות את המיוחס לו בכתב האישום. אני סבור שהחקירה המאומצת נעשתה בתיק הלא נכון אל מול הנער הלא נכון."

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד