בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

זריקת הרימון ביפו:"למען ה'דו קיום'"

עורך דינו של הערבי החשוד כי השליך רימון לעבר ישיבת ההסדר ביפו טוען שמדובר היה בניסיון להעביר מסר נגד "המתנחלים" שמפריעים ל"דו קיום" ביפו

  • אורי קירשנבום
  • י"א תשרי תשע"ו - 20:08 24/09/2015
גודל: א א א
המחבל משליך את הרימון לעבר הישיבה ביפו (מצלמת אבטחה)
המחבל משליך את הרימון לעבר הישיבה ביפו (מצלמת אבטחה)

עו"ד שאדי כבהא, המייצג את חאפז קונדוס המואשם בהלשכת רימון לעבר ישיבת ההסדר ביפו לפני כשלושה שבועות, אמר כי קונדוס ביצע את המעשה במטרה להעביר מסר ולא מתוך כוונה לפגוע במישהו. לטענתו, לא מדובר ברימון רסס אלא ברימון הלם שניצרתו לא נפתחה על ידי קונדוס לפני שהוא השליך אותו. לדבריו, הניצרה לא נפתחה בכוונה תחילה ולא מדובר בשגגה.

עוד הוסיף עו"ד כבהא כי "יפו היא מקום של דו-קיום וזה היה המסר שלו. האיום לכאורה הופנה כלפי קבוצה מאוד מסוימת שבאה לפגוע באותו מרקם יחסים בין יהודים לערבים ביפו, ונקווה שנצליח לשכנע שמדובר באקט שהוא יותר אמירה פוליטית".

אחותו של קונדוס, שנכחה בדיון בבית המשפט, אמרה לכתבים במקום שמשפחתם היא משפחה לא גזענית וכי מאז ומעולם הם חיים בשכנות טובה עם יהודים. כראיה לכך היא הוסיפה כי חברתו של חאפז, אחיה, היא יהודייה.

היום הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום כנגד חאפז קונדוס המייחס לו עבירה של שימוש בנשק ואיומים על רקע גזעני, בעקבות השלכת רימון לעבר ישיבת ההסדר ביפו לפני כשלושה שבועות. בחקירתו אמר קונדוס, כי הוא עשה את המעשה מתוך כוונה להרתיע את "המתנחלים" במקום.

בעבר ישב בכלא הישראלי במשך 28 שנים, ולפני כשלוש שנים שוחרר. קונדוס הורשע במספר עבירות טרור כנגד יהודים והוגדר כאסיר בטחוני המהווה וסכנה ובשל כך לא הורשה לקבל חופשות בתקופת מאסרו.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד