בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חוק השקיות - לא ביהודה ושומרון

המשרד לאיכות הסביבה מודה: החוק הישראלי לא חל ביו״ש - לא צריך לגבות כסף על שקיות

  • י"ב טבת תשע"ז - 11:40 10/01/2017
גודל: א א א
ארכיון (הקול היהודי)
ארכיון (הקול היהודי)

בתגובה לפניית הפורום המשפטי מאשר המשרד לאיכות הסביבה כי חוק השקיות לא חל ביו״ש .

במענה לפניה נאמר: "חוק השקיות לא עבר את ההתאמות הנדרשות לאזורי ההתיישבות הישראלית באיו"ש ולא נחתם צו אלוף להחלתו שם. אי לכך, חובות החוק אינן חלות על הקמעונאים הגדולים באזור זה. המשרד פועל במסגרת תכנית העבודה של היועץ המשפטי במנהל האזרחי. למשרד חוקים סביבתיים נוספים שאותם יש להחיל באזורי ההתיישבות הישראלית באיו"ש, והוא יפעל לשם כך ככל שביכולתו, במסגרת מרחב הפעולה המוכתב לו".

נחי אייל מנכ״ל הפורום המשפטי אשר שלח את המכתב אמר כי "החוק ראוי אבל חייב להיות מוחל בצורה חוקית. גם לתושבי יו"ש מגיעה חקיקה הולמת שתגן על הסביבה בה הם חיים לטובתם ולטובת הדורות הבאים. חקיקה זו צריכה לייצג את מדיניות ממשלת ישראל שהיא זו ששולטת במקום, ללא תלות בגורמים צבאיים ובלי להמתין בתור לסדרי עדיפויות של היועמ"ש של המנהל האזרחי. אני קורא לממשלת ישראל ולכנסת לפעול לאלתר על מנת להחיל את חוקי הסביבה הנהוגים בישראל הקטנה גם באזורי יו"ש באופן שיוויוני".

במכתב שהועבר בסוף השבוע האחרון למשרד איכות הסביבה ולהנהלת הרשתות כתב אייל: ״הואיל וחוק זה לא הוחל בצו אלוף ואף אינו מהווה חלק מן המשפט העות'מני והירדני החלים בשטחי יהודה ושומרון, אין חוק זה חל בשטחים אלו ובשל כך אין חבים סניפי הרשתות בשטחי יהודה ושומרון בהיטל זה. בנוסף הואיל וקרן שמירת הניקיון היא קרן סטטוטורית המוסדרת בחוק, לא ניתן להעביר לקרן זו כספים בצורה וולונטרית ואשר אינה מן הסיבות המנויות בחוק״.

אייל הוסיף וכתב: ״אין בכוחו של אזרח וכן אין בכוחה של הרשות לבחור להחיל חוקים מסוימים בשטחים בהם חל השלטון הצבאי באופן שרירותי, ועל אחת כמה וכמה אין בכוחה של רשת מזון לגבות מיסים ללא תחולה משפטית של החוק. אזרחים הגרים בשטחי יהודה ושומרון הינם אזרחי ישראל אשר להם הזכות החוקתית לשקיפות המערכת החוקית החלה עליהם, וקניינם מוגן מפני גביית מיסים אשר לא הוסדרה באופן אשר עולה בקנה אחד עם כללי המנהל התקין.

אייל דרש מהחברות להפסיק את גביית ההיטל ובמידה ויבחרו להמשיך זאת יבהירו לצרכן כי גביית התשלום יכולה להתבצע רק לשם רווח אישי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד