בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חיילים התמהמהו מלירות לעבר המחבל

כך סיפר אזרחי שחיסל את המחבל • צפו בתיעוד מזירת הפיגוע

  • י' טבת תשע"ז - 15:00 08/01/2017
גודל: א א א
זירת הפיגוע (TPS)
זירת הפיגוע (TPS)

אפקט אזריה?!האזרח שירה למוות במחבל בפיגוע הדריסה בירושלים מספר שחיילים שנכחו בזירת הפיגוע נמנעו מלירות לעבר המחבל. לדבריו, מדובר ברתיעה של החיילים בעקבות הרשעת הלוחם אלאור אזריה.

איתן רונד, שהדריך קבוצת מטיילים בטיילת ארמון הנציב, תיאר בשיחה עם יעל דן בגלי צה"ל את רגעי הפיגוע: "בשבריר שנייה אני רואה משאית דוהרת במהירות גדולה לתוכנו, העיפה אותי. אחרי כמה גלגולים על הדשא קמתי וניסיתי להבין מה קורה. ראיתי את המשאית נכנסת לרוורס, אז הוחוור לי שזה פיגוע ולא תאונה. הבחנתי שהאקדח שלי עדיין עליי, שזה נס בפני עצמו, והתחלתי לירות את כל המחסנית שלי".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"אני יריתי ראשון את כל המחסנית שלי ואחר כך חיילים ירו עוד כמה כדורים", סיפר רונד והוסיף "בתור אחד שכן הוציא אקדח לירות במחבל, היה לי הרבה יותר קל לעשות את הדבר הזה אלולא הידיעה שייתכן ויום אחד יגישו כתבי אישום על דברים כאלה. אמנם לי לא לקח שבריר שנייה, אבל בהתחשב בעובדה שלקח לכל הצוערים פה לפחות חצי דקה, לכולם יש m-16 ביד... היריות הראשונות של החיילים היו אחרי שאני סיימתי לירות במחבל. העובדה שהיתה פה התמהמהות של עשרות חיילים עם נשק, אני לא רוצה להגיד במפורש את המילים אלאור אזריה אבל אין לי ספק שזה היה גורם משפיע".

רונד הדריך את קבוצת החיילים מטעם 'יד בן צבי'. הוא נפצע באורח קל כתוצאה מפגיעת המשאית.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד