בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חיסכון לכל ילד: "להשקיע במסלולים כשרים הלכתית"

יש לשים לב שהחסכונות עבור הילדים בתכנית החדשה של הביטוח הלאומי, נשמרים במסלולים כשרים הלכתית. "חלק מהחברות אחראיות לחילולי שבת באמצעות כספינו"

  • יח"צ
  • ו' כסלו תשע"ז - 18:02 06/12/2016
גודל: א א א
כסף. ארכיון (אברהם שפירא) צילום: אברהם שפירא
כסף. ארכיון (אברהם שפירא) צילום: אברהם שפירא

ארגון חותם קורא לציבור לשים לב שהחסכונות עבור הילדים בתכנית החדשה של הביטוח הלאומי, נשמרים במסלולים כשרים הלכתית.

בחותם – יהדות על סדר היום, מסבירים כי בחלק מהקרנות קיימים מסלולים ייעודיים כשרים, ובחלקן גם מסלולים אחרים אשר מבדיקה עולה כי הם מותאמים על פי ההלכה. בארגון קוראים לציבור לברר עם אנשי המקצוע איזה מסלול מתאים עבורם לחיסכון, אך לתת את המשקל המתאים לבחירת מסלול המותאם על פי ההלכה.

"חלק גדול מן החברות המשקיעות את כספינו מתנהלות בלא דופי, אולם הרבה מהן אחראיות לחילול שבת רב במדינת ישראל, שבעצם ממומן באמצעות הכסף שלנו", מסבירים בארגון חותם, שאף הוציא לאחרונה יחד עם מכון כת"ר חוברת מקיפה על סוגיית ההשקעות הכשרות."נוסף על ההיבט הערכי, בהשקעה בחברות בורסאיות בלא פיקוח יש גם בעיות הלכתיות של ממש כגון ריבית והנאה מרווחי שבת".

החוברת סוקרת בקצרה את אפיקי ההשקעה השונים ומסבירה את המשמעות ההלכתית שלהם לציבור הרחב, ומציגה את הבעיות הקיימות בתחום ומציעה פתרונות כשרים להשקעות. כל זאת במטרה לעורר את דעת הקהל להשקעה באפיקים הנכונים על פי ההלכה ובעיקר להביא למהלך שיחזק את שמירת השבת במרחב הציבורי של מדינת ישראל.

"חברות שיבינו שאם יחללו שבת יקשה עליהן לגייסמשקיעים לפרויקטים שלהן, יעשו מאמץ רב על מנת לצמצם חילולי שבת. אם נלמד להפנות את השקעותינו לאפיקים כשרים, שאינם פועלים בניגוד לרוח ההלכה, נביא לשינוי דפוסי הפעולה של המגזר העסקי בישראל. כמו התהליך שנעשה בכשרות המזון, אלמנט שמירת השבת יהפוך להיות חשוב ומשמעותי בהתנהלותן של חברות וגופים פיננסיים".

לצד זאת מדגישים בחותם כי נקודת המוצא לפעילות בנושא ההשקעות הוא חשיבות של חסכונות ופנסיה איתנה לשעת הצורך ושההשקעות יניבו תשואה יפה. "אנחנו מאמינים שהדברים הללו צריכים ויכולים להתממש באפיקים המתאימים לרוח התורה", אומרים בחותם.

 
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד