בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ח"כ ביטן: "מעדיף שהערבים לא יגיעו לקלפי"

את הדברים אמר יו"ר הקואליציה בהתייחס לסערת הבחירות האחרונות

  • כלב אליהו
  • י"ב כסלו תשע"ז - 13:00 12/12/2016
גודל: א א א
חכ ביטאן (אתר הכנסת) באדיבות אתר הכנסת
חכ ביטאן (אתר הכנסת) באדיבות אתר הכנסת

ממערכת הבחירות האחרונה, זכורה בעיקר אמירתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, "הם נוהרים לקלפיות" בהתייחס לציבור הבוחרים הערבי. הסוף כבר ידוע, לפי הערכות שונות, נתניהו הוציא מאות אלפי מצביעים יהודים שהכריעו את מערכת הבחירות.

בנאום שנשא אמש ח"כ ביטן בישוב מבשרת ציון, הוא נשאל לגבי דעתו על אמירה זו, והשיב: "הייתי מעדיף שהערבים לא ינהרו לקלפיות ולא יגיעו בכלל לקלפי". באופן יותר מפורט הסביר ח"כ ביטן: "לאור התוצאות ש-97% מערביי ישראל, הצביעו בעד הרשימה המשותפת, שלא מייצגת את אזרחי ישראל הערביים אלא את האינטרס הפלסטיני, זה דבר לחסר תקדים שלא היה בחיים". לדבריו, אם נתניהו לא היה קורא לאזרחים היהודים לצאת ולהצביע, ולפי אחוז ההצבעה הנמוך שם, הרשימה המשותפת הייתה מקבלת כ-18 מנדטים – עובדה שהייתה משנה את כל המאזן הפוליטי הקיים היום בכנסת.

ח"כ ביטן נשאל גם על חוק ההסדרה, ועל השעייתו של ח"כ בני בגין שיתנגד לחוק. לדבריו, במידה והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יסרב להגן על החוק שאושר בבג"ץ, יישכרו עורכי-דין פרטיים, מאלו שתמכו בחוק בוועדות הכנסת, והם יוכלו לייצג את החוק בבית המשפט.

לגבי השעייתו של ח"כ בגין לשלושה שבועות, מאחת מוועדות הכנסת, בשל הצבעתו כנגד חוק ההסדרה, אמר ביטן: "הוא לא קיבל פרס נובל בגלל שכל החכמה והידע נמצאים אצלו. ח"כ בגין לא נבחר באופן עצמאי אלא הוא חלק מסיעת הליכוד ולכן הוא נענש".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד