בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

חסרי אחריות או חלוצי השלום?!

מתי נחשבת כניסה לכפרים ערבים ביו"ש מעשה מסוכן ומתי היא זוכה לעידוד?

  • א' כסלו תשע"ז - 19:30 01/12/2016
גודל: א א א
(צילום מסך מהכתבה)
(צילום מסך מהכתבה)

במהדורת החדשות של ערוץ 2 פורסמה לפני כמה ימים כתבתו של אוהד חמו, הכתב לענייני "שטחים" של חברת החדשות, על תופעה הולכת וגדילה, כך נטען, של יהודים שעורכים קניות בתוך הכפרים הערבים ביו"ש.

בכתבה מראיין חמו יהודים רבים בזמן שהם מסתובבים בתוך הכפרים, כשהם מביאים את הרכב לתיקון בדיר קדיס או קונים בגדים בנעלין.

על אף שצה"ל והמשטרה מזהירים פעמים רבות מפני כניסה לכפרים ערבים ביו"ש, כניסה לשטחי A נאסרה בימי האינתיפאדה השנייה בצו אלוף פיקוד מרכז ותיקון רכב באזורים אלו זו עבירה פלילית לכל דבר, המרואיינים בכתבה דווקא מוצגים באור חיובי למדי. ומה עם המצב הבטחוני? "אינתיפאדה זה ביום שישי, בשבת חוזרים לעבודה", מסביר בחיוך בעל חנות בגדים ערבי בנעלין לכתב.

שלט המוצב בכניסה לשטחי A (נשים בירוק)

אוהד חמו לא מסתיר בכתבה את העובדה שבכפר נעלין אוכלוסייה ערבית עויינת, אחד הסמלים המובהקים של הלחימה של ערביי יו"ש נגד צה"ל והפעלת טרור נגד יהודים באזור.

אז איך מחליטים מתי יהודים שנכנסים לעומק הכפרים הערבים תוך סיכון עצמי וסיכון לכוחות הביטחון הם חסרי אחריות שראוי להתייחס אליהם בחומרה ומתי הם נחשבים חלוצים שמקדמים את השלום? זו שאלה טובה, שראוי להפנות לא רק לערוץ 2 אלא בראש ובראשונה לרשויות החוק ביו"ש - צה"ל והמשטרה.

מעת לעת מתפרסמות ידיעות על יהודים שנכנסו להתפלל על קברו של יוסף הצדיק או יהושע בן נון. פעמים רבות אירועים כאלה מסתיימים במעצרים של המתפללים ואף העמדתם לדין. המשטרה יוצאת בהודעות על כך שמדובר במעשה מסוכן שמסכן את המתפללים ואף את השוטרים שנאלצים לחלץ אותם.

ובכן, מדוע מאפשרים צה"ל והמשטרה לפסטיבלי הקניות בנעלין להתקיים באין מפריע מול אור הזרקורים ומצלמות הטלוויזיה בעוד שהם נוקטים ביד קשה נגד מתפללים בשכם?

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הכניסה לשטחי A, על ידי ישראליים הינה עבירה ובניגוד לצו אלוף. ככל שהמשטרה מאתרת אזרחים שנכנסו לשטח A, נפתחת חקירה שבסיומה התיקים מועברים להחלטת הפרקליטות".

מדובר צה"ל נמסר: "כל כניסה בלתי מתואמת לשטחי A מהווה סיכון משמעותי למשתתפים בה ומנוגדת לדין החל באזור. יש לציין כי הכפרים שהוצגו בכתבה הינם שטחי B וכי אין איסור כניסה לשטחים למעט במקומות מסוימים ששמותיהם נקובים הצווים והכרזות מטעם המפקד הצבאי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד