בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"חתונת ההתבוללות גררה גל פניות לסיוע"

בארגון יד לאחים מדווחים, כי בעקבות המחאה נגד חתונת ההתבוללות הגיע גל פניות מבנות שנפלו לקשרים עם ערבים ומבקשות כעת סיוע. ביקורת רבה נמתחה על הנשיא ריבלין שברך את הזוג המתבולל

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ג אב תשע"ד - 20:13 19/08/2014
גודל: א א א
שלט בהפגנת ארגון להב"ה למול אולם 'שמש אדומה'
שלט בהפגנת ארגון להב"ה למול אולם 'שמש אדומה'

בחתונת ההתבוללות שנערכה בתחילת השבוע בראשון לציון, נכנסה מורל מלכה לבית אחד עם מחמוד מנסור מיפו, אך נראה כי הדבר גרם, בעקבות המחאה הגדולה, להצלתם של בנות יהודיות רבות אחרות.

בשבוע האחרון, כאשר כותרות רבות עסקו במחאה סביב חתונת ההתבוללות, הגיע גל פניות לארגון 'יד לאחים' מבנות שנפלו לקשרים עם ערבים ובקשו מהארגון עזרה בכדי להיחלץ, כך מדווחים בארגון העוסק בהצלת בנות מטמיעה והתבוללות.

אמנם היו לא מעטים שתמכו בזוג המתבוללות, ואף רבים שכלל לא הכירו אותם קודם לכן הגיעו לחתונתם. שרת הבריאות יעל גרמן ממפלגת 'יש עתיד' טרחה להגיע לחתונה, לא לפני ששלחה מכתב ברכה לזוג. גם הנשיא החדש למדינת ישראל ראובן ריבלין איחל שמחה ובריאות לזוג המתבולל ואמר כי "כולם חייבים בכבודם". דבריו של ריבלין עוררו סערה גדולה והוא ספג ביקורת מכיוונים שונים.

ריבלין בירך את הזוג המתבולל – "קח את הדברים ותפרוש"

את דבריו פרסם ריבלין בדף הפייסבוק שלו, שזמן קצר לאחר מכן הוצף בתגובות של הקוראים שהטיחו בו דברים קשים. "מר ריבלין היקר, אתה נשיא מדינת ישראל ולא פלסטין. בנושא הזה עדיף מאוד לא להביע את דעתך ולפי התגובה שלך אתה בעד", כתב אחד הגולשים, ואחר הוסיף, "אני מתבייש שאתה הנשיא שלי. חשבתי שיש בך קצת יותר כבוד וזיקה למורשת". אחרים הגיבו בצורה חריפה יותר, ואחד כתב, "רובי תתבייש! העמדת הפנים הזו לא מכבדת אותך ולא מוסיפה לך נקודות. קצת גאווה יהודית לא תזיק לך. בפרט בזמן מלחמה כשהבנות שלנו הופכות לכלי במלחמה של האויב. אני מתבייש בך!". גולש נוסף קרא לריבלין "קח את הדברים שלך ותפרוש, אין לך זכות להיות נשיא מדינת היהודים".

אך הקריאות נגד ריבלין לא הגיעו רק מטוקבקיסטים. הרב הראשי לישראל לשעבר, הרב שלמה עמר אמר, "בשביל להתייפייף ולהיראות דמוקרטיים הוא מכר את כל הערכים עיקריים של עם ישראל בנזיד עדשים". את הדברים אמר הרב עמר ל'וואלה יהדות' והוסיף, "אין בכוח שום דמוקרטיה ו'דרכי שלום' להתיר דברים שהם נגד חוקי התורה שנקבעו על ידי א-לוקי שמים וארץ".

עו"ד איתמר בן גביר שייצג את ארגון להב"ה, אלה שיזמו את ההפגנה אליה הגיעו מאות יהודים שמחו על ההתבוללות, הגיבו לדבריו של ריבלין ואמרו "אני מצפה ממר ריבלין להקדיש את זמנו למלחמה בהתבוללות בארץ ובעולם. כי היום זה מורל מחר זה יכול להיות הנכדה שלו".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד