בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

טיולי חול המועד ביהודה ושומרון

מ'פסטיבל נופי התנ"ך' שבבנימין ועד הכותל המערבי ומערת המכפלה

  • כלב אליהו
  • י"ז ניסן תשע"ז - 10:01 13/04/2017
גודל: א א א

ימי חול המועד מנוצלים על-ידי משפחות רבות לטיולים משפחתיים משותפים. להלן נביא את הטיולים המיוחדים המתקיימים השנה בימי רביעי וחמישי, א' וב' של חול המועד פסח, ברחבי יהודה ושומרון ובירושלים.

פסטיבל 'נופי התנ"ך' בבנימין:

המעיינות והנחלים שהתמלאו בגשמי החורף בארץ בנימין, מהווים מוקד מבוקש לטיולים בנופיה של ארץ ישראל הקסומים ובפרט באזור זה. על רקע הנופים, המעיינות והנחלים מתקיים השנה 'פסטיבל נופי התנ"ך' בבנימין.

במסגרת זו, יוכלו המטיילים ליהנות ממסלולי טיול מלאים לאורכם של הנחלים השונים, או לבקר במעיינות הקסומים שבבנימין. ניתן יהיה לבקר בנחל שילה, נחל פרת, עין דני, עיינות ענר, עין מבוע ובעוד מעיינות ונחלים באזור. בנוסף לכך, סביב המסלולים יתקיימו סדנאות שונות של מלאכות קדומות, סיורים מודרכים, יצירה באש ובזכוכית, סדנאות צורפות, טיולי גמלים, אטרקציות מוטוריות כמו טרקטורונים וכדומה, טעימות יין, ופעילויות נוספות ומגוונות.

בחלק מהאתרים יתקיימו פעילויות ייחודיות. כך למשל, בשביל המעיינות המתפתל לאורכם של מעיינות ובריכות עתיקות, ימתינו נגנים בפינות ישיבה נסתרות באמצע המסלול, שחקני רחוב ונגנים ימתינו גם בגבעת היקבים. את כל הפרטים ניתן למצוא באתר הפסטיבל.

הכותל המערבי:

לבד מעלייתם של המוני בית ישראל במהלך החג לכותל המערבי של הר הבית, יתקיים אירוע 'ברכת כוהנים' המונית, ביום חמישי. לוח הזמנים המתוכנן הוא תפילת שחרית בשעה 08:45, ברכת כוהנים של שחרית בשעה 09:30, תפילת מוסף בשעה 10:00 וברכת כוהנים של מוסף בשעה 10:15.

לבד מביקור בכותל המערבי עצמו, ניתן לטייל במספר אתרים באזור הכותל שיהיו פתוחים לציבור הרחב בימי חול המועד. בין היתר, ניתן יהיה לבקר במנהרות הכותל בהזמנת סיורים מראש, ובאתרי 'החברה לפיתוח הרובע היהודי' כמו במרכז דוידסון-הגן הארכיאולוגי שם יתקיימו סיורים בשפה העברית בכל שעתיים, ושלושה סיורים בשפה האנגלית בכל יום מימי חול המועד.

מערת המכפלה:

כנהוג בכל שנה, 'אולם יצחק' יהיה פתוח ליהודים בימי רביעי וחמישי. עם זאת, בשל הגשם הצפוי לרדת מחר, מופע האמנים שהיה מתוכנן להתקיים מחר, מבוטל, אך שאר האירועים ללא שינוי.

מחר, יום חמישי, תתקיים תפילת שחרית כותיקין בליווי כני נגינה עם הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת. תחילת התפילה בשעה 05:50 באולם יצחק. עם זאת, כאמור, עצרת החג שהייתה אמורה להתקיים ברחבת מערת המכפלה החל מהשעה 13:00 מבוטלת בשל מזג האוויר.

בנוסף, יתקיימו למגיעים חברונה, סיורים מודרכים ללא עלות באתרי הישוב היהודי בהתאם למזג האוויר ההפכפך. כמו כן, מרכז המבקרים 'לגעת בנצח' והמיצג הרב-חושי יהיו פתוחים בכל ימי החג והם מואמים לפעילות גם במזג אוור סגרירי. בנוסף, מתחם הפעילות וההפעלות לילדים ייפתח במתחם מקורה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד