בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"טפלו בהפקרות לפני שיגבו קרבנות בנפש"

מאות חיילי מילואים קוראים לרמטכ"ל לשים סוף לכנופיות הבדואים הבוזזות את בסיסי צה"ל

  • כ"ב ניסן תשע"ז - 12:06 18/04/2017
גודל: א א א
בדואים בשטחי אימונים של צה"ל (תנועת רגבים)
בדואים בשטחי אימונים של צה"ל (תנועת רגבים)
מאות חיילי מילואים כבר חתמו על עצומה הקוראת לרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט, לשים סוף להפקרות בבסיסי צה"ל ושטחי האימונים באזור הדרום, לשנות את הנהלים ולהפסיק את תופעת בזיזת הציוד הצבאי וכלי הנשק בידי כנופיות של בדואים.
כ-400 חיילי מילואים כבר חתמו על העצומה אותה מארגן אלון מליק, לוחם מילואים שהחל לפעול ציבורית כנגד התופעה המוכרת זה שנים, וזאת לאחר שנתקל בה בעת אימוני המילואים האחרונים שביצע. מליק מספר כי כל העת מצטרפים לוחמים החותמים על העצומה, וכי היא מועברת ביחידות מילואים רבות בצה"ל אשר סובלות מהתופעה.
"אנו חיילים וקצינים במילואים בשירות פעיל, פונים אליך בבקשה לעצור תופעה מסוכנת, מקוממת ומביישת של גניבות ציוד משטחי האימונים בדרום הארץ תוך סיכון ממשי לביטחון מדינת ישראל", נכתב בעצומה.
"בשנים האחרונות מתעצמת התופעה של גניבות על ידי בני הפזורה הבדואית מבסיסי צה"ל ומשטחי האימונים המקיפים אותם.
לשם הדוגמא, בסיס צאלים, אשר מהווה מוקד מרכזי לאימוני מילואים, הפך לשטח הפקר בו כנופיות הגנבים עושות כל העולה על רוחן מתוך הבנה כי הנהלים הקיימים בצה"ל לא מאפשרים לחיילים המתאמנים למנוע מהם את הפעילות העבריינית המסוכנת.
כמעט בכל שבוע, ולעיתים אף על בסיס יומי-יומי, מגיעים הגנבים רכובים על טרקטורונים לשטחים בהם מתקיימים אימונים ובוזזים מכל הבא ליד: אפודים, משקפות, אמצעי ראיית לילה, מפות רגישות וציוד לחימה לרוב, ציוד אשר בהמשך נמכר לגורמים עוינים ומשמש לפגיעה בחיילים ובאזרחי ישראל.
כמו כן, אותם בני בליעל בוזזים ללא רחם את הציוד האישי של משרתי המילואים אשר נשארים חסרי אונים אל מול התופעה המקוממת בעקבות נהלים אשר מונעים כל שימוש בכוח כלפי הגנבים אשר מצידם מכירים את הנהלים הללו ומתנהלים במרחב כאדוני הארץ".
כאשר פלוגות החיילים יוצאות מהמאהלים המוקמים בשטחי האש לטובת ביצוע אימונים ותרגולות, הם מלווים כל העת בטרקטורונים של הכנופיות אשר מנהלים תצפית קבועה על מיקום הכוחות המתאמנים במטרה לזהות הזדמנויות לגניבת ציוד".
בדואי בג'יפ בשטח אימונים של צה"ל (תנועת רגבים)
בעצומה מצביעים הלוחמים כי לא מדובר בעניין פלילי בלבד, ומזכירים כי שוב ושוב נחשפים תאי טרור איסלאמיים בקרב האוכלוסייה הבדואית, וכן ישנה מגמת הקצנה דתית של האוכלוסייה בשנים האחרונות.
"לא רחוק היום בו אחד מחברי כנופיות הגנבים לא יסתפק עוד בגניבת ציוד אישי וציוד לחימה ויחליט לקחת צעד אחד קדימה חלילה, ולגבות קורבנות בנפש מהחיילים המתאמנים ו/או מאזרחי המדינה", נכתב.
הלוחמים פונים לאייזנקוט ומבקשים כי יפיק את הלקחים הדרושים על מנת לספק את התשתית הראויה להגנה על חיילי צה"ל באשר הם, בין אם מדובר בשינוי נהלי הפעלת הכוח כנגד הכנופיות ובין במציאת פתרונות להרחקתם הגורפת משטחי האימונים.
"אנחנו מאמינים כי אחת החובות של צה"ל כלפינו, חיילי המילואים, כלפי החיילים בשירות סדיר ובני משפחותיהם היא לפעול ככל הניתן על מנת לגבש מדיניות צה"לית ברורה אשר תבלום את מכת הגניבות המייאשת ומסכנה את חייל צה"ל ואזרחי מדינת ישראל. אנו בטוחים כי תשמע זעקתנו זו ותנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותך לתיקון המצב העגום".
תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד