בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יהיה פינוי כפוי וכואב"

אתמול נערכה עצרת תפילה וחירום בעמונה. הערב עצרת נוספת של אנשי הליכוד בקריאה להסדרת הישובים עמונה ועפרה. "הגיע הזמן להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון"

  • ט' אלול תשע"ו - 11:02 12/09/2016
גודל: א א א
הרב ישראל אריאל באירוע (הלל מאיר TPS)
הרב ישראל אריאל באירוע (הלל מאיר TPS)

אתמול (ראשון) נערכה בישוב עמונה עצרת תפילה והתוועדות בהשתתפות רבנים ואישי ציבור, בקריאה לביטול ההרס ולהעברת חוק ההסדרה בכנסת. אתמול צוין יום הפקרת גוש קטיף והרס בתי הכנסת במקום לפני 11 שנים. הערב, כנס חירום נוסף.

באירוע התקיימו סליחות שלאחר תענית ולאחר מכן עצרת תפילה בהשתתפות הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל והרב זלמן מלמד. בנוסף הגיעו למקום חברי הכנסת מיקי זהר ובצלאל סמוטריץ' וכן יו"ר מועצת בנימין אבי רואה.

רב הישוב עמונה הרב יאיר פרנק אמר באירוע: "יהיה פינוי כפוי וכואב. יצטרפו אלינו אלפי אנשים למחות ללא אלימות אך בנחישות על העוול הגדול שנעשה לארץ". הרב פרנק הוסיף: "אנו אומרים בצורה ברורה - לא יעלה על הדעת שממשלה לאומית תהרוס את היישוב עמונה ותגרש את התושבים מביתם. אנו פונים לכל מפלגות הקואליציה לומר מפורשות כי לממשלה שכך תעשה חלילה אין זכות קיום".

הרב יאיר פרנק (הלל מאיר TPS)

הרב ישראל אריאל אמר: "איך בן העם היהודי יכול להגיד לעקור את הבתים מדרך האבות? ממקום בו דרך אברהם אבינו. בשביל מה? בשביל משהו דמיוני לחלוטין". הרב אריאל שגורש מימית הוסיף, "אני מייצג כאן גם את מגורשי ימית. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו. תהליך ההרס העצמי נמשך לצערנו. אנחנו כולנו נמשיך למסור את הנפש על הארץ הזאת. על המקום הזה ידע כל שופט. כל שר. כל חבר כנסת, בעמונה כבר מסרו את הנפש. היו כאן עשרות פצועים בעמונה היתה אש. עמונה זה סמל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בכנס החירום כי "אחרי יותר מידי שנים של צביעות ומשחק דמו-משפטי שהולך סחור סחור, הגיע העת להגיד לממשלה הלאומית בקול צלול - הגיע הזמן להסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון, הגיע השעה לחוק ההסדרה".

הרב דרוקמן (הלל מאיר TPS)

"בעקבות פסיקת בג"ץ בשבוע שעבר המורה על הרס הבתים ב'נתיב האבות' בלי שום היגיון ובלי שום התחשבות, המתח בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת הגיע לשיא חדש. אנו כחברה חפצת חיים, חפצת התיישבות וחפצה בהמשך תקומת עם ישראל בארצו חייבים לוודא שהאיזון שבין הרשויות ישוב לממדים הראויים לו. תפקידנו לוודא שהריבונות תישאר בידי העם. כל העם ורק העם יקבע את גורלו ועתידו. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ואנחנו כאן כדי לוודא שכל זה ישאר במקומו ולא יזוז".

לאחר מכן התקיימה התוועדות בהשתתפות הרב דוד דודקביץ' רב הישוב יצהר וד"ר סודי נמיר.

היום יתקיים כנס חירום של אנשי הליכוד בעמונה ובו יקראו להסדרת הישוב עמונה והישוב עפרה הסמוך שתשתעה מבתיו עומדים בסכנת הרס.

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד