בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'יום האינטרנט הבטוח' צוין בוועדת הכלכלה

בוועדת דנו בין השאר על הצורך בשמירה על הילדים מתכנים פוגעניים

  • כלב אליהו
  • י"ג שבט תשע"ז - 14:38 09/02/2017
גודל: א א א

בתחילת השבוע דנה וועדת הכלכלה של הכנסת בהצעה לסנן אתרים בעלי תכנים פוגעניים וזאת במטרה להגן על ילדים מאתרים אלו. הדיון נערך כחלק מציון 'היום לאינטרנט בטוח' של הכנסת והוא עסק בהכנה לתיקון חוק התקשורת של ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי).

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) הסביר כי ישנה 'התנגשות' בין ערכים של חופש הביטוי לבין הגנה על הציבור מפני תכנים שאינם הולמים והגנה על ילדים בעיקר מפני תכנים אלו. לדבריו, הוועדה דנה באיזון הנכון בין שני ערכים אלו.

יוזמת התיקון לחוק, ח"כ מועלם-רפאלי אמרה בדיון כי הצעת החוק לא באה ממקום דתי, אלא נועדה לטפל ולמנוע מקרים שבהם ילדים נחשפו לתכנים פוגעניים וניסו לחקות אותם. לדבריה משרד התקשורת מתנגד לכך שהדרך הראויה היא ברירת מחדל החוסמת כל תוכן שיוגדר כפוגעני כל עוד לא ביקש המשתמש אחרת.

מנכ"ל עמותת נתיבי רשת, יונה פסבורגר, אמר כי מאז שנת תשע"א חלה על הספקיות חובה לספק תוכנת סינון בחינם, אך אין קריטריונים והסינון לא אחיד. הוא הוסיף כי בבתי הספק יש סנן של הספקית בזק בינלאומי, שהוא אחד הסינונים הגרועים בישראל. פסבורגר קרא להסדיר את הסינונים בבתי הספר ובגני הילדים ואמר כי המצב בשטח הוא קטסטרופלי. סמנכ"לית איגוד האינטרנט הישראלי, מי-טל גרייבר שוורץ, אמרה כי הטיפול צריך להיות באמצעות חינוך והדרכה להורים, ולא באמצעות שינוי ברירת המחדל.

האחראית על חופש הביטוי במשרד המשפטים, גאל אזריאל, אמרה כי ההצעה המקורית של ח"כ מועלם רפאלי תפגע קשות בחופש הביטוי וחופש העיסוק. היא הוסיפה כי הציבור רוצה אינטרנט חופשי וקשה לאפשר לגופים פרטיים להיות אלה שקובעים איזה תכנים ייחסמו.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד