בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יותר אין לסמוך על הבטחות"

לפני 4 שנים סוכם כי בתי גבעת האולפנה יהרסו בתמורה למאות יחידות דיור. הרב מלמד שהוביל את ההסכם אמר השבוע לתושבי עמונה כי אין לסמוך על הבטחות

  • י' אלול תשע"ו - 12:00 13/09/2016
גודל: א א א
הרב זלמן מלמד בכנס עמונה (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)
הרב זלמן מלמד בכנס עמונה (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)

בעצרת החירום שהתקיימה בישוב עמונה ביום ראשון האחרון נשא דברים הרב זלמן מלמד רב הישוב בית אל וראש הישיבה. הרב מלמד אמר כי על ממשלת ישראל למלא את הבטחותיה לאחר שלא קיימה אותן בהסכם שערכה עם תושבי בית אל בנוגע להרס בתי גבעת האולפנה לפני ארבע שנים.

"כאשר מפחדים מאיומים – האיומים מתגברים" אמר הרב מלמד. "הלחצים מתרבים. וכאשר לא מתחשבים בלחצים בלתי צודקים הלחצים מתמעטים".

"בזמן שנגזרה גזירה של הריסת 30 הדירות בגבעת האולפנה בבית אל באו נציגי הממשלה ואמרו 'אנו מתנגדים להריסת בתי האולפנה' אבל אין בכוחנו לשנות את הגזירה. ואולם, מכאן ואילך – המדיניות משתנה - 'אנו מקימים וועדה משפטית – וועדת לוי שתתן פתרונות משפטיים ולא יהיו יותר הריסות'. דובר במפורש על עמונה ועל בתי דריינוף בבית אל".

"סיכום זה" המשיך הרב מלמד, "היה תנאי להסכמתנו להימנע מהתנגדות פיזית להריסה של בתי האולפנה. ראש הממשלה הכריז קבל עם ועדה "במקום 30 הבתים שיהרסו נבנה פי עשרה – 300 דירות בבית אל".

מפגינים כנגד ההסכם על בתי האולפנה ()

"השר ארדן, היה הנציג הבכיר של הממשלה שהבטיח זאת בשם ראש הממשלה ואיתו היה השר אלקין שהיה אז חבר כנסת ואיתם מזכיר הממשלה. להבטחה זו הצטרף שר הביטחון אהוד ברק ואמר לי שמה שהוא מבטיח הוא מקיים".

"הממשלה לא עמדה בהבטחותיה אומנם הוקמה ועדת לוי, אך מסקנותיה נגנזו.בתי דריינוף נהרסו ושלוש מאות הדירות בבית אל לא נבנו עקב עיכובים חוזרים ונשנים מצד ראש הממשלה, וכעת אנו כאן בעמונה תובעים את קיום ההבטחות. יותר אין לסמוך על הבטחות".

לפני ארבע שנים, סער הישוב בית אל נוכח פינוי והרס בנייני שכונת גבעת האולפנה. עסקני בית אל איימו במאבק עיקש, ובני נוער להוטים עמלו על ביצור השכונה, עד שהתברר כי הבניינים יהרסו ויפונו ללא התנגדות, וזאת בעקבות סיכום עם הרב מלמד. על פי הסיכומים, בתמורה לפינוי שקט של המבנים, היו אמורים להיבנות 300 יחידות דיור בבית אל, וכ-30 יחידות דיור במתחם הישיבה, זאת בנוסף למבנה גדול עבור הישיבה. לפני כשנתיים התבטא הרב מלמד ואמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הונה אותו בעניין הזה.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד