בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ירידה משמעותית בהכנסות עסקים ערביים

על רגע הטרור הערבי, סופגת הכלכלה הערבית בארץ מכה. למרות הוזלת המחירים, יהודים מעדיפים שלא לקנות אצל ערבים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • י"ח אב תשע"ד - 21:20 14/08/2014
גודל: א א א
בית ג'אן (Avi1111)
בית ג'אן (Avi1111)

בתקופה האחרונה כשברקע 'צוק איתן' והתפרעויות ערבים ברחבי הארץ, נרשמת ירידה משמעותית בהיקף ההכנסות בעסקים ערביים בחודש האחרון. בנצרת ובבאקה אל גרבייה נרשמה ירידה של 70% ממחזור ההכנסות. במסעדת 'אל באבור' באום אל פאחם ירדה ההכנסה ב-50%.

נתונים אלו פורסמו בחדשות ערוץ 2, שם הוסיפו ואמרו כי ברשת המזון 'קינג סטור' בקלאנסווה מספרים על ירידה של 40% מהקונים היהודים. "אבל מצד שני הייתה עליה של 60% בלקוחות במגזר הערבי כי הם מפחדים ללכת למקומות של יהודים", אמר מנהל הסניף לחדשות 2.

ביטולי הזמנות רבים נרשמו בצימרים "מצפה הר הארי" בכפר הדרוזי בית ג'אן. חדרי האירוח נשארים ריקים גם כאשר בעלי העסק דרשו מחירים זולים ביותר בעלות המינמאלית "שרק יבואו" הם אומרים, אך ללא הצלחה. בנוסף, הציעו הדרוזים בבית ג'אן לתושבי הדרום להתארח אצלם ללא תשלום, אך לה היה בהצעה זו בכדי לפתות יהודים להגיע לכפר הדרוזי. את המכה הכלכלית סופגים צימרים נוספים של דרוזים באזור.

יש לציין כי לא מעט מהעסקים הסובלים כעת מירידה בהיקף ההכנסות, שבתו קודם לכן כאות הזדהות עם אחיהם ברצועת עזה.

רבים מערביי-ישראלים, אלו המחזיקים בתעודות זהות כחולות, הפגינו ובעיקר התפרעו כתמיכה בערביי עזה וכמחאה על פעילות צה"ל ב'צוק איתן'. לא מעט אירועי טרור ערבי נרשמו בחודש האחרון באזורים נרחבים ביותר בארץ. מהנגב, דרך ירושלים, יו"ש, גוש דן, השרון ועד לצפון הארץ. אולי זה מה שגרם למכה הכלכלית של הערבים והדרוזים בארץ.

אך כך או כך, תמיד יישארו כאלה שייבחרו לקנות דווקא מיהודים. זאת לדבריהם בכדי לקיים מצוות "אהבת ישראל" בהידור ועסוק במעלה הגדולה שבמצוות הצדקה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד