בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"יש לזכות את אלאור אזריה באופן מיידי"

יו"ר ארגון חוננו מספר על הקשר בין הקמת הארגון למקרה אלאור אזריה. עו"ד בן גביר סובר כי התחקיר שפורסם אמש בערוץ 2 מסייע לאזריה. "בסיטואציה לא רחוקה משפחת אזריה הייתה שייכת למשפחות השכול"

  • יח"צ
  • כ"ח חשון תשע"ז - 09:37 29/11/2016
גודל: א א א

במהלך תחקיר עובדה הערב בעניינו של לוחם צה"ל אלאור עזריה הוזכר ארגון חוננו ופעילותו בקרב חיילים. יו"ר הארגון שמואל מידד מספר על הקשר בין הקמת הארגון למקרה אזריה. בחוננו מסרו בתגובה לכתבה: "שמחים לשרת את חיילי צה"ל ולסייע לצה"ל לעמוד במשימותיו"

אמש (שני) שודר בערוץ 2 בתוכנית עובדה, תחקיר בעניין פרשיית לוחם צה"ל אלאור עזריה העומד למשפט בעקבות ירי במחבל בזירת פיגוע בחברון. במהלך התחקיר הוזכר ארגון חוננו ופעילותו המשפטית בקרב חיילי צה"ל.

בתגובה לתחקיר מספר יו"ר ארגון חוננו ותושב חברון שמואל מידד מדוע הקים את ארגון חוננו ומה ההקשר לפרשיית עזריה "לפני כ-15 שנה הקמתי את חוננו, כדי לסייע לחיילים שוטרים ואזרחים שנקלעים למצוקה משפטית בעקבות המצב הביטחוני והמציאות בה אנו חיים. אחד מהמקרים שדחפו אותי להקמת העמותה הוא רצח דב דריבן הי"ד לוחם ואיש אדמה שהותקף ע"י מחבלים בסוך לביתו בחוות מעון, והיסוס קל בלחיצה על ההדק בנשקו הביא למותו.

סיפור נוסף שעומד יום יום בעשיה לנגד עיני הוא מותו של לוחם הימ"מ צ'רלי שלוש בשנות ה-90, שביצע בגבורה מרדף אחרי מחבל וירה בו על מנת לפוצעו ולא להורגו, צעד שעלה לו בחייו כיוון שהמחבל ניצל זאת והספיק לרוצחו." אומר הערב מידד.

מידד ממשיך ומספר על הקשר בין הקמת העמותה למקרה של הלוחם עזריה "אם לוחמי ימ"מ ויוצאי יחידות מיוחדות מוצאים את מותם בעקבות ההססנות, בעקבות לחצים מהעולם ומארגונים אנטישמים שרוצים לפגוע בצה"ל, ברוחו ובביטחון ישראל חשבתי שצריך לקום ארגון שיסייע וייתן גב לצה"ל, לחייליו, לשוטרים ולאזרחים שבמציאות הישראלית כולם בחזית. אני סבור שהמקרה של אלאור עזריה נכנס בדיוק לסוגייה זו, בסיטואציה לא רחוקה היינו יכולים להיות היום במקום אחר בו משפחתו של אלאור כמו גם של חיילים אחרים מהארוע היו שייכים למשפחת השכול".

לסיום הזכיר מידד את סיפורו של חום מג"ב כפיר אוחיון שנהרג ב2003 במחסום ארז "כמו המקרה ב 2003 בו נרצח חייל מג"ב כפיר אוחיון הי"ד במחסום ארז בגלל שארגוני שמאל הצרו את צעדיו כחייל מג"ב במחסום מספר ימים לפני, והוא שילם על כך בחייו".

בארגון חוננו מספרים כי בימים אלו הם ממשיכים בחלוקת פק"לי הכיס המשפטיים לחיילי צה"ל, וכי רק בשבוע האחרון חולקו ברחבי יו"ש מאות כרטיסי סיוע לחיילים, בתגובה לטענות בכתבת עובדה מסרו בארגון כי "ארגון חוננו שמח לשרת את חיילי וקציני צה"ל ולהעניק להם סיוע משפטי מקצועי ע"י מיטב עורכי הדין בישראל ולסייע לצה"ל וחייליו לעמוד ביעדיו ובמשימותיו".

| מהתחקיר עולה: "יש לזכות את אלאור אזרייה באופן מיידי"

גם עורך הדין איתמר בן גביר הגיב לתחקיר ואמר, כי דווקא ממנו ניתן ללמוד עד כמה זיכוי החייל אלאור אזריה הוא צעד מתבקש.

"התרגלנו כבר להשמצות והכפשות מטעם התקשורת", אמר עו"ד בן גביר, "ולדעתי הנפשות הפועלות שנראות בזירה, עופר אוחנה, אורי עופר, זכי יהב, אליהו ליבמן חברי ברוך מרזל ואשי הורוביץ ראויים לצל"ש על מעורבות חברתית ואכפתיות לעם ישראל ואולם יחד עם זאת, גם אם נקבל את התפיסה בתחקיר ככתבה וכלשונה דווקא ממנו ניתן ללמוד מדוע יש לזכות את אלאור אזריה באופן מיידי" .
עו"ד בן גביר מוסיף כי "כל הצעקות, הקולות, האמירות בקשר ובשטח, מובילות למסקנה כי אזריה פעל בתנאי לחץ וכי נשקפה סכנת חיים למי שהיה בשטח ולכל הפחות ההגנה המשפטית של טעות במצב דברים עומדת לזכותו"
באשר לאמירות נגד המתיישבים בתחקיר אומר בן גביר כי "ישפוט הציבור מהתמיכה הציבורית שאנו מקבלים דווקא עולה כי עם ישראל מתחבר לעיר האבות וככל שישמיצו אותנו כן נרבה וכן נפרוץ".
תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד