בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כינוס 'דרך חיים' - "רוצים מדינה ליהודים"

בבית כנסת הרמב"ן בירושלים נערך ביום ראשון כנס של תנועת "דרך חיים", הפועלת לאגד את היהודי ולקדם שלטון יהודי מתוקן. באירוע השתתפו כמאה וחמישים איש מתוך כ-700 מתפקדי וחברי התנועה

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ט' טבת תשע"ד - 15:53 12/12/2013
גודל: א א א
הכינוס התשיעי של תנועת "דרך חיים"
הכינוס התשיעי של תנועת "דרך חיים"

כמאה חמישים איש התקבצו בתחילת השבוע בבית הכנסת רמב"ן שבירושלים, שם נערך הכינוס התשיעי של תנועת "דרך חיים". בשונה מכינוסים קודמים, נצפו בקהל עשרות "פנים חדשות" שחלקם הצטרפו לתנועה במהלך הערב. הכינוס, שהיה פתוח לחברי ומתפקדי התנועה, עסק ביכולת ההסברה של "דרך חיים", הפועלת ליצירת איגוד יהודי גדול ככל הניתן בכדי לשמור ולחזק את הזהות היהודית, הציבורית והפרטית.

הכינוס התשיעי של תנועת "דרך חיים"

את הכינוס פתח שמואלי שפירא שדיבר על המטרה הבסיסית של התנועה - הרצון לאגד את היהודים, שעומדת בפני עצמה עוד לפני שלל הפעילויות בהן רוצים חבריה לעסוק. לאחר מכן הציג עו"ד אורי ציפורי מצגת הסברה על "דרך חיים", האמורה לשמש את הסניפים ואת חברי התנועה לצורך פניה לציבור הרחב. בהמשך חולקה למשתתפים ערכת ההסברה החדשה ובה שלל חומרי הסברה המבארים היטב את הצורך בתנועה ומפרטים את מטרותיה, שנועדה אף היא להסברת התנועה לציבור הרחב.

את החלק הראשון של הערב חתם חבר ועדת הבחירות, אפרים ארנברג, שהסביר על הליך הבחירות הצפוי, לא לפני שעדיאל ליבי, מנהל התנועה, סקר את הפעילות הצפויה בחודשים הקרובים בדגש על ביסוס סניפי התנועה המוקמים ברחבי הארץ. את הערב ליוו שני שחקנים, מחברי התנועה, שהמחישו במספר קטעי קישור קצרים את הניסיון לפקוד חברים חדשים ל"דרך חיים".

הכינוס התשיעי של תנועת "דרך חיים"

בחלקו השני של הערב אמור היה להתוועד נשיא התנועה, הרב יצחק גינזבורג, אך הוא לא חש בטוב והסתפק בהעברת ברכתו לכנס. בנוסף ביקש הרב להעביר את דבריו לבאי הכנס, לפיהם המסרים והתובנות של התנועה צריכים להיאמר בצורה פשוטה שתהיה ברורה לכולם, גם לאנשים עמוקים ומשכילים, וגם לאנשים פשוטים – לכל העם. במקום ההתוועדות התקיים לסיום הערב סבב שאלות ותשובות, במהלכו ענו חברי וועדת ההקמה על שאלות שהעלו המשתתפים והתפתח דיון מעניין בכמה סוגיות חשובות, בין השאר על היחס בין פעילות בשטח לבין ביסוס רעיון ומסגרת התנועה.

לסיכום אומרים ב"דרך חיים" כי הם מרוצים מכמות וגיוון האנשים שהגיעו, ופועלים במרץ שלכינוס הבא תגיע התנועה עם סניפים מבוססים ושורה של חברים ומתפקדים חדשים.

הכינוס התשיעי של תנועת "דרך חיים"

הכינוס התשיעי של תנועת "דרך חיים"

הכינוס התשיעי של תנועת "דרך חיים"

הכינוס התשיעי של תנועת "דרך חיים"

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד