בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כך נראית מלחמת החורמה בתושבי 'גאולת ציון'

עשרות תצפיתנים עם אמצעים לראיית לילה ותרגילי הסתערות עם אקדחים שלופים באישון ליל • מדינת ישראל נגד תושבי 'גאולת ציון'

  • ג' אב תשע"ו - 21:34 07/08/2016
גודל: א א א
ארכיון (הקול היהודי)
ארכיון (הקול היהודי)

הרדיפות הבלתי-פוסקות של כוחות הביטחון נגד הנערים המיישבים את גבעות השומרון בכלל, ונגד תושבי גבעת 'גאולת ציון' בפרט נחשפות לעתים בפני הציבור הרחב, ובכל זאת נדמה שכל פרק חדש בעלילה הארוכה הזו מצליח להפתיע.

"ביום ראשון האחרון, בשעת לילה מאוחרת, הקיפו כוחות מיוחדים של ימ"ר, יס"מ, ושב"כ, את אחת הגבעות בגוש שילה", מספר אחד מתושבי הגבעה בשיחה עם הקול היהודי. "הם התקדמו בעזרת אמצעים מיוחדים לראיית לילה. שום אור לא נראה, ושום קול לא נשמע. על הגבעות מסביב היו פרוסים עשרות תצפיתנים. הכוחות התפרסו מסביב לגבעה במרחק של כעשרה מטרים אחד מהשני והתחבאו בין השיחים. אט-אט הם קרבו אל הבית הבודד שבראש הגבעה תוך שהם מצמצמים את המעגל".

מי שהיה רואה דבר כזה היה מצפה בוודאי למצוא בבית איזו יחידת טרור מסוכנת או חוליית מחבלים חמושה. אבל בבית הקטן היו באותו זמן כמה בחורים צעירים שנמו את שנתם בשלווה. הגבעה היא "גאולת ציון". כל "חטאם" של הנערים היה שהם הפרו "צו שטח צבאי סגור"- צו דרקוני שהוצא נגד הגבעה בנסיון למנוע את ההתיישבות היהודית במקום. הגבעה מחברת בין השכונות החיצוניות של שילה – אחיה ועדי-עד. כל מי שנתפס מפר את הצו – נעצר מיד. הבחורים הם חלק מהישיבה שהוקמה במקום בשנה האחרונה, בה לומדים מספר בחורים תוך שילוב עבודה מעשית בבניית הגבעה ויישובה.

"הסיפור הזה הוא רק אחד מני רבים", אומר התושב. "כל מי שנעצר מורחק מיד מהאזור, והמשטרה לא חוסכת מאמצים בשביל לתפוס אנשים רבים ככל האפשר".

באחת הפעמים עלה אל הגבעה א', בחור צעיר הלומד במקום. כשהחלו לשעוט לכיוונו ניידות הוא החל מיד לרוץ על מנת להימלט מהם. כשראו שאפסו הסיכויים לתפסו, קראו במערכת הכריזה "א'! תברח, תברח! זה לא יעזור לך! אנחנו יותר מהירים ממך ואנחנו נתפוס אותך!". בפעם אחרת עלה נער צעיר אל הגבעה בריצה. אלא שבתום הקטע הראשון, כאשר עצר מריצתו, קפצו עליו משני צידי השביל כוחות מיוחדים שהסתוו היטב בשטח ותפסו אותו.

תושבי הגבעה טוענים שבכל ההרים הסמוכים פזורים תצפיתנים המתצפתים על הגבעה יומם ולילה, זאת בנוסף למצלמות הרבות הפזורות באזור. כל ההשקעה הגדולה הזאת, כאמור רק על מנת להאשים את הנערים שם בעבירות של "צו שטח צבאי סגור".

"באחת הפעמים הם התפרסו ברחבי הגבעה ואספו את כל כלי העבודה והציוד האישי שהיו מפוזרים באזור. הם לא חיפשו כלל – בעקבות ההשקעה הגדולה של כחות הביטחון במיגור התופעה הם ידעו בדיוק היכן מוחבא כל דבר", אומר אחד התושבים.

בזה לא תמה מסכת ההצקות לתושבי הגבעה. כל מי שמעז לסייע לגבעה באוכל וכדומה, השב"כ דואג להעביר לו שיחת איומים שלא "יעז" לעזור יותר לתושבי המקום.

גם ההרחקה המנהלית שניתנה הבוקר לאיתן אביטל, תושב היישוב עדי-עד הסמוך ל'גאולת ציון' קשורה לפעילות שלו לטובת תושביה הצעירים של הגבעה. רכז השב"כ האזורי רמז לו בצורה מאוד ברורה שפעילותו עבור הנערים ב'גאולת ציון' "עומדת בעוכרו".

למשטרה יש פתרון פשוט למי שמתעקש להישאר בגבעה – צו מנהלי החתום בידי אלוף הפיקוד. נערים שהתמידו תקופות אורכות בהאחזות בגבעה קבלו צווי הרחקה מנהליים, שנועדו במקור להילחם בטרוריסטים.

לפני מספר חודשים, כאשר הנערים ששהו במקום התכוננו לשנת לילה, פרץ אל הבית קצין לבוש שחורים עם אקדח שלוף וצעק "כולם לשכב על הרצפה לא לזוז!" אחריו שעטו פנימה עשרות שוטרי יס"מ לבושי שחורים כשהם לבושים במסכות לראיית לילה. כל הנערים נעצרו ושוחררו בשעה שלוש לפנות בוקר בתחנת המשטרה בשער בנימין לאחר שהשוטרים הבינו שאם יעלו אותם למשפט השופט יבין במה מדובר וינזוף בהם.

אחד מהם, עדיין לא בן שלוש-עשרה, קיבל בתחנה שיחת איומים מרכז השב"כ של בנימין. הרכז ניצל את גילו הצעיר וניסה להפחיד אותו בכל מיני משפטי איום: "אם אתה תמשיך להישאר בגבעה אתה תקבל צו מנהלי שירחיק אותך מיו"ש. אני אוכל אותך! כל מקום שאתה תהיה אני אגיע אליך ואני אמחץ אותך! אתה לא תוכל לישון בלילה מרוב פחד שאני אגיע אליך!".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד