בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"כל גנבה יכולה להפוך לפח"ע"

ראש מועצת מרחבים בראיון לקול היהודי על הפשיעה החקלאית באזורו: "הגנבים לא בוחלים באמצעים - אפילו ביום כיפור הם הגיעו לגנוב"

  • אברהם שפירא
  • י"א תשרי תשע"ז - 18:50 13/10/2016
גודל: א א א
גנבת בקר (צילום מסך פייסבוק השומר החדש)
גנבת בקר (צילום מסך פייסבוק השומר החדש)

ביום הכיפורים חדרו בדואים למושבים שמועצה האזורית מרחבים וגנבו עגלים ופרות שחלקם הושבו לבעליהן לאחר מרדף אחרי הפורצים. בשיחה עם הקול היהודי מספר ראש המועצה, שי חג'ג', על התופעה שמכה בתחומו.

"בתקופה האחרונה אנחנו חווים יותר ויותר גנבות מבתים ומחקלאים" פותח חג'ג'. "גם ביום כיפור, ביום הקדוש לנו, היו לנו שתי גנבות חקלאיות מאוד גדולות. לשמחתי אנשי משמר הגבול הצליחו להחזיר את הגנבה לבעליה. צריך לדעת שגנבה כזאת אם היא הייתה יוצאת לפועל אותו חקלאי היה צריך לפשוט את הרגל".

פר. אילוסטרציה

במועצה האזורית מרחבים מנסים לטפל בבעיה ומפעילים לחצים על הרשויות. לדברי חג'ג' בחצי שנה האחרונה התנהלנו בנושא ארבעה דיונים בוועדת הפנים של הכנסת על מנת למצוא תקציבים לפתרונות ביטחוניים.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

"אני מאמין שכולם יודעים שביטחון אישי זה דבר מינימלי. לא יכול להיות מצב שילד יורד מאוטובוס של המועצה ומפחד להיכנס לבית מחשש לגנבים. אי אפשר להשקיע בחינוך ובכיכרות ובכבישים בלי לדאוג לביטחון אישי, ובמקרה הזה המדינה צריכה לספק אותו. יש איזו תכנית שהמשטרה הכינה ואני באמת מקווה שבוועדת הפנים של הכנסת ששם אמור להתקיים דיון בקרוב זה יתבצע. לא דרשנו יותר מדי – רק שערי כניסה, גדר ביטחון ומצלמות. לא יותר ממה שהמדינה יכולה וצריכה לתת".

"ראינו שהגנבים לא בוחלים בשום דרך ואפילו ביום כיפור הם גונבים" מוסיף חג'ג'. לדבריו, "המשטרה מאוד מנסה אבל חלק מהכוחות נמצאים בירושלים בגלל המצב. הגנבות לא מפסיקות והגנבים מרחיבים את הפעילות שלהם. במועצה אנחנו מפעילים 160 מתנדבים. הוכחנו גם למשטרה שביישוב שאנחנו מציבים מרכיבי ביטחון רמת הפשיעה יורדת בתשעים אחוז".

| החלקאים עובדים ביום ושומרים בלילה

עוד הוסיף חג'ג' ואמר, כי "המצב לא פשוט לחקלאים. הם עובדים ביום ושומרים בלילה. אנחנו ב-2016 והגיע הזמן שיתנו פתרון למצב הזה. אנחנו על גבול הר חברון, גבול פרוץ שנכנסים בו שב"חים. מצד שני יש לנו את עזה". חג'ג' אומר כי הם חוששים מכך שגנבה תהפוך לפיגוע. "פעולה של גנבה בקלות יכולה להפוך לפעילות חבלנית עוינת. אנחנו צריכים לפעול בשביל שזה לא יקרה. לפני שלושה חודשים באחד מהישובים במועצה גנב נתקל בבעל הבית במהלך פריצה ודקר אותו עם סכין. זה יכול היה להיגמר בצורה יותר חמורה".

מושב בית אלעזרי (השומר החדש)

על המקרה במושב בית אלעזרי, אומר חג'ג': "תמכנו בחקלאי שנאלץ לירות. אנחנו לא רוצים שיהרגו אנשים, זה לא המטרה. אבל אם גנב נכנס אליך לחצר ואתה נאלץ להגן על עצמך – אין מנוס. זה יקרה וזה יקרה יותר ויותר. אם לא יטפלו בבעיה הזאת יתרבו הפריצות ויתרבו המקרים שאנשים ירו. המדינה צריכה לגבות את אותו חקלאי".

לגבי זהות הגנבים אומר ראש המועצה: "זה לא רק בדואים. יש לנו חברים טובים בדואים, זו חברה שיש בה שוליים. תדע שבכל גנבה יש שיתוף פעולה מבפנים. ואני חוזר שוב לנקודה הראשונה: ככל שנגדיר את העניין של מרכיבי ביטחון יגנבו פחות. אני מאחל לעם ישראל ותושבי מרחבים ושדות נגב שנה טובה, שנה שתהיה ללא פריצות ועם ביטחון אישי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד