בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כל האוכלוסייה הערבית בנגב מזדהה עם המחבלים?

ומדוע אין קליטה בישובים באזור קציעות?

  • ד' אייר תשע"ז - 17:00 30/04/2017
גודל: א א א
מחבל עצור (הלל מאיר סוכנות TPS)
מחבל עצור (הלל מאיר סוכנות TPS)

עשרות בדואים מהעיר רהט קיימו ביום שישי עצרת הזדהות עם המחבלים שובתי הרעב הכלואים בישראל.

באתר NRG צוטט פאיז אבו סהיבאן, תושב רהט שהשתתף בעצרת וציין כי "זה חשוב לא רק לי, אלא לכל האוכלוסייה הערבית בנגב להזדהות עם האסירים הפלסטיניים. אנחנו תומכים במאבק שלהם, זה מאבק לגיטימי. הממשלה צריכה למצוא פתרון לאנשים האלה, יש להם ילדים וזה מגביר את השנאה ומחזק את הקיצוניים. הממשלה הזאת צריכה לעשות שלום עם הפלסטינים".

במהלך השבת הפגינו מאות ערבים אזרחי ישראל באזור שער שכם, שם פיזרה אותם המשטרה, וכן בחיפה, וזאת לאות הזדהות עם המחבלים הערבים.

בתוך כך, מדיווחים בתקשורת הערבית הנסמכים על מחבלים כלואים, עולה כי במהלך היום (א'), שב"ס החל במגעים עם שובתי הרעב. לפי הדיווחים, אשר לא נמסר להם אימות רשמי, רשויות שב"ס הציבו תנאי לפיו מראון ברגותי לא יכלל כמי שנושאים ונותנים עמו.

בדיון שנערך היום לכרים יונס, מבכירי המחבלים הכלואים, נתנו רשויות שב"ס לצלם אותו וכך מסריו מועברים ברשתות החברתיות הערביות.

כמו כן דיווח בסוף השבוע כתב רשת ב' אסף פוזיילוב, כי חמישה ישובים באזור קציעות מנותקים מקליטה סלולרית וזאת עקב מיסוך שהטיל שב"ס על אזור כלא קציעות בכדי לנסות ולהתמודד עם העברת המסרים של המחבלים באמצעות מכשירי פלאפון המוברחים באופן תדיר לכלא.

לאחר שבועיים לשביתת הרעב נראה כי השביתה מאורגנת היטב ומתואמת בין המחבלים הכלואים לחבריהם שבחוץ. בסוף השבוע הגבירו באופן מאורגן הערבים ביהודה ושומרון ומזרח ירושלים את ההתפרעויות האלימות והתקפות הטרור, ובמהלך השבת נמשכו ידויי האבנים ובקבוקי התבערה לעבר כוחות צה"ל ומג"ב וכלי רכב של יהודים.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד