בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כמה מוסלמים חיים במדינת ישראל?

נתוני הלשכה לסטטיסטיקה מתפרסמים לרגל החג המוסלמי. בשונה מהיהודים, אחוז הגידול המוסלמי במגמת ירידה, כמו גם אחוז הילודה

  • י"א אלול תשע"ו - 16:27 14/09/2016
גודל: א א א
שיעור הגדילה יורד. מוסלמים בהר הבית (שלמה מור) צילום: שלמה מור
שיעור הגדילה יורד. מוסלמים בהר הבית (שלמה מור) צילום: שלמה מור

לרגל חג הקורבן המוסלמי מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים על האוכלוסיה המוסלמית בישראל. על פי הנתונים, בסוף השנה הלועזית הקודמת,נאמדה האוכלוסייה המוסלמית בישראל ב-1.488 מיליון איש, שהם כ-18% מכלל אזרחי ישראל.

עוד עולה מהנתונים, כי שיעור הגדילה בקרב האוכלוסיה המוסלמית פוחת. לפני 16 שנים נרשם גידול האוכלוסיה המוסלמית בכ-3.8 אחוזים לעומת 2.4 אחוזים כיום. לעומת סוף השנה הקודמת מדובר בתוספת של 34,000 מוסלמים במדינת ישראל. שיעור הפיריון בקרב הנשים המוסלמיות בארץ יורד גם הוא כאשר לפני 16 שנים עמד על 4.7 אחוזים ואילו כעת הוא עומד על 3.3 אחוזים לאישה. הנתונים מתייחסים לממוצע של מספר הילדים לאישה בכל ימי חייה.

על אף הירידה מציינים בלשכה לסטטיסטיקה כי עדיין מדובר באוכלוסיה בעלת הגידול המשמעותי ביותר משאר האוכלוסיות בארץ. אחוז הגדילה בקרב היהודים עומד על 1.9 אחוזים, אצל הדרוזים 1.4 ואצל הנוצרים עומד על 1.5 אחוזים.

נתון נוסף אומר כי המקום בו מרוכזים מוסלמים הכי הרבה מוסלמים הוא ירושלים כשמדובר על למעלה מ-300,000 מוסלמים, כחמישית מכלל האוכלוסיה המוסלמית.אחריה בהתאמה - רהט, נצרת ואום אל פאחם.כמחצית מהאוכלוסייה המוסלמית מרוכזת באזור הצפון, היתר גרים במרכז ובדרום. באזור תל אביב חיים כ-1.1 אחוזים מהאוכלוסיה המוסלמית.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד