בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

כתב אישום נגד שוטרים שתקפו אזרחים

השוטרים תקפו ואז כתבו בדו"ח כי העצורים תקפו אותם

  • ל' שבט תשע"ז - 20:01 26/02/2017
גודל: א א א
(משטרת ישראל)
(משטרת ישראל)

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית משפט השלום בראשון-לציון כנגד קצין בילוש מימ"ר מרכז ושני שוטרים נוספים, בשל תקיפה הגורמת חבלה בנסיבות מחמירות ושיבוש הלכי חקירה. על פי המפורט בכתב האישום, קצין הבילוש גלעד פרץ ושני שוטרי הבילוש שהיו עמו, אריק פיסחקוב וגרגורי פיסחוב, עיכבו אזרחים לחקירה ואז הכו אותם.

תקיפות השוטרים לא היו אירוע חד-פעמי. כתב האישום מפרט מקרה אחד שאירע לפני כשנתיים שבו הבחינו השוטרים ברכב החונה במקום האסור לחניה. בשיחה עם יושבי הרכב ביקשו השוטרים מהיושבים ברכב להזדהות ומשלא היה בידי המתלונן מסמכים מזהים, ולאחר דין ודברים, הם עיכבו את המתלונן.

במהלך הנסיעה לתחנת המשטרה בראשון-לציון, הסתובב הקצין פרץ אל המושב האחורי והחל להכות את המתלונן באגרופים ובאמצעות פטיש ניפוץ בכל חלקי גופו. לאחר מכן הודיע הקצין לשוטר שהיה עמו כי המתלונן עצור באשמת 'תקיפת שוטרים' והורה לו לאזוק את המתלונן בידיו.

הכאת המתלונן המשיכה עם ההגעה לתחנת המשטרה, בעוד שהוא מורה לשוטרים לחכות עם כתיבת דו"חות הפעולה. בכתיבת הדו"ח שלו כתב הקצין פרץ כי המתלונן תקף אותו ואת השוטרים ואיים עליהם, תוך שהוא מורה לשני השוטרים לכתוב דו"חות מתאימים לדו"ח שלו.

במקרה אחר לפני כשלוש שנים, הדומה מאוד למקרה הנוכחי, עצרו השוטרים רכב בנתניה לצורך בדיקה שגרתית ונהג הרכב 'הפריע' לשוטרים. בשל כך הם הכניסו את הנהג לניידת ובאמצע הדרך עצרו בצד והתחילו להכות אותו באמצעות אגרופים לפלג גופו העליון. חילופי דברים בין הנהג המוכה לקצין הובילו את הקצין להוציא פטיש מתחת למקום מושבו והוא הכה את הנהג בראשו. כתוצאה מכך, נגרמה לו חבלה בראשו.

בדומה למקרה הקודם, עם הגעתם אל תחנת המשטרה הורה הקצין לשוטרים שלא לכתוב דו"ח פעולה בטרם הוא יכתוב את הדו"ח. בדו"ח כתב הקצין כי המתלונן התנגד לאפשר את אזיקתו, ותקף את השוטרים. עם סיום כתיבת הדו"ח הוא נתן לשוטרים האחרים את הדו"ח והורה להם לכתוב במילותיהם את העולה ממנו.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד