בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לא ראיתי את בנותיי למעלה משנתיים"

אם יהודייה שנמלטה מכפר ערבי יוצאת למאבק על בנותיה

  • כלב אליהו
  • י"ח שבט תשע"ז - 20:25 14/02/2017
גודל: א א א

ח' היא יהודייה צעירה כבת 30 שגדלה בבית מורכב. אמה הייתה נכה והיא נשלחה לפנימייה בגיל צעיר מאוד. בגיל 18, היא יצאה מהפנימייה ורצתה לחזור לבית הוריה, אולם אימה הוציאה כנגדה צו-הרחקה מהבית ללא סיבה מוגדרת, והיא נאלצה לנדוד עם מעט חפציה לחיים ברחוב.

בעת מגוריה ברחוב היא הכירה צעיר ערבי וכעבור תקופה קצרה היא נישאה לו, והם עברו להתגורר בדרום הארץ. כשנה לאחר מכן, בטרם לידת ביתה הבכורה נעלם הבעל הערבי במפתיע ורק לאחר הלידה, הוא הופיע שוב, אך הפעם עם משפחתו המורחבת והם החליטו לקחת אותה, ביחד עם התינוקת אל ביתם בכפר הערבי.

עם הגעתה אל הכפר הערבי, החלה ח' לעבור מסכת התעללויות ממשפחת הבעל הערבית, תוך שהם מקניטים אותה ללא הרף על עצם היותה יהודייה. תקופה קצרה לאחר מכן היא כבר ילדה את ביתה השנייה אך מסכת ההתעללויות לא פסקה לרגע. הזדמנות שנקראה בדרכה, הובילה להימלטותה מהכפר, מהבעל וממשפחתו.

ח' שהשאירה את שתי בנותיה בכפר הערבי, לא נואשה מהתקווה להתאחד עמן מחדש. היא פנתה אל ארגון 'יד לאחים' כשהיא נסערת מאוד והם הציעו לה ליווי וטיפול בכדי לחזק אותה עד לסיום המאבק להשבת בנותיה.

כעת, יוצאת ח' למאבק משפטי על הזכות לגדל את בנותיה. עו"ד אבישי גריידי המייצג אותה מטעם הארגון, מסביר כי משפחתו של הבעל מערימה קשיים רבים ולא מאפשרת לה לראות את בנותיה, בטח שלא להשיב את בנותיה לאמן. עם זאת, הוא מקווה כי המאבק המשפטי יישא פרי, מאחר ואין כל סיבה שאם יהודייה שמצבה מאפשר לה לגדל את בנותיה הקטינות, לא תוכל לקבלן חזרה לידיה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד