בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ל"ג בעומר - מה עשתה הרבנות לפני 50 שנה?

ארגון חותם חושף מסמכים של הרבנות משנת תשכ"ו

  • יח"צ
  • א' אייר תשע"ז - 22:58 27/04/2017
גודל: א א א
אחד המסמכים שפרסמה הרבנות
אחד המסמכים שפרסמה הרבנות

בעקבות הסערה סביב החלטת משרד החינוך והרבנות הראשית לדחות את מדורות ל"ג בעומר וחופשת מוסדות החינוך ביום זה, וזאת בכדי למנוע חילול שבת המוני,חושף ארגון 'חותם' כי כבר לפני כ-50 שנה פעלה הרבנות ודחתה את חגיגות ל"ג בעומר בכדי למנוע חילול שבת המוני.

הארגון מפרס מכתבים ומודעות מלפני כחמישים שנה, בשנת תשכ"ו-1966, כאשר בשנה זו חל ל"ג בעומר במוצאי שבת בדיוק כמו השנה. המסמכים מגלים כי כבר באותה שנה קבעה הרבנות הראשית כי חגיגות ל"ג בעומר תתקיימנה ביום ל"ג בעומר עצמו ולא במוצאי שבת. "עקב החשש החמור של חילולי שבת שעלולים להיגרם ע"י המונים שיצאו לחגיגות ביום השבת" –לשון הודעת הרבנות לעיתונות בשנת תשכ"ו.

במסמך נוסף קראה הרבנות לשר הדתות שיפעל כפי החלטתה. הרבנות אף פרסמה מודעות רחוב אשר קראו לציבור לפעול ברוח החלטתם תוך שהיא מציינת "החלטה זו הועברה לידיעת שר הדתות ולתשומת לב רבני הערים וכן לכל הגורמים הנוגעים לארגון החגיגות".

"החלטת הרבנות באותה שנה, קיבלה גיבוי מוחלט מכל מוסדות המדינה, כך שתמוהה העובדה כי הנושא צריך להיפתח בכל פעם מחדש של"ג בעומר יוצא במוצאי שבת" ציינו בחותם.

בחותם הוסיפו כי "ל"ג בעומר ומנהג הדלקת המדורות ביום זה הינו מנהג שהתחבב על ילדי ישראל דתיים ושאינם דתיים, כך אנו מאמינים שיום השבת יקבע בלבבותיהם של תלמידי ישראל כיום שבתון. החלטת הרבנות ומשרד החינוך לחזק את השבת ביום זה מאחדת את כל ישראל סביב המסר של אחדות וערבות הדדית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד