בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

להב"ה: "אפילו אנחנו הזדעזענו מהסיפורים האחרונים"

"בעקבות הכתבה ב'ראש יהודי' הגיעו אלינו סיפורים שאפילו אני לא האמנתי שיתרחשו", אומר בנצי גופשטיין מנכ"ל ארגון להב"ה הנלחם בתופעת ההתבוללות. גופשטיין קורא לראשי הציבור הדתי לאומי לערוך בדק בית בדחיפות.

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ג' חשון תשע"ד - 14:53 07/10/2013
גודל: א א א
"התופעה חודרת לכל שכבות הציבור". בנצי גופשטיין
"התופעה חודרת לכל שכבות הציבור". בנצי גופשטיין

בשבת האחרונה פורסמה בעלון השבת "בראש יהודי", כתבה העוסקת בפעילות של ארגון להב"ה ובתופעת התבוללות שאינה מדלגת על אף ציבור. בכתבה סיפר מנכ"ל הארגון בנצי גופשטיין על ממדי התופעה ודרכי הטיפול בה.

נראה כי המודעות שעולה בציבור בנוגע לבעיית ההתבוללות חושפת מקרים נוספים המלמדים על התפשטות התופעה ללב ליבה של הצינות הדתית ולמשפחות "הכי טובות".

בעקבות הכתבה, שפורסמה כאמור בעלון שרוב קוראיו מהציבור הדתי לאומי, הגיעו אל גופשטיין כמה פניות, והמקרים האחרונים הצליחו לזעזע אפילו אותו.

"בעקבות הכתבה הגיעו אלינו בימים האחרונים כמה מקרים של בנות שהכירו ערבים במסגרת השירות הלאומי, וכמה מקרים של בנות דתיות שהכירו ערבים במקומות אחרים" אומר גופשטיין.

"מדובר בבנות ממשפחות מבוססות, מישובים אידיאולוגיים ביו"ש ומהאולפנות הכי טובות. אפילו אנחנו הזדעזענו מהסיפורים האחרונים", אומר גופשטיין. וכשגופשטיין, שנתקל בשניים-שלושה סיפורים כאלו ביום מזועזע, כנראה שהמקרים חמורים במיוחד.

בתוך כך, מספר גופשטיין כי שתיים מבנות השירות האזרחי-לאומי עליהןדווחבקול היהודישנמצאות בקשר עם ערבים, הועברו בימים האחרונים מבית החולים בו התנדבו, בידי העמותה דרכה הן מתנדבות, וזאת בעקבות הקשר שנוצר בין השתיים לעובדים ערבים בבית החולים.

בעקבות התפשטות התופעה קורא גופשטיין לראשי הציבור הדתי לאומי לערוך בדק בית, "ראינו שהגענו לשכבות שאפילו אני לא האמנתי שהתופעה חדרה אליהן. מאולפנות הכי טובות. מבתים מבוססים בישובי יהודה ושומרון. על הצינות הדתית לערוך בדק בית באופן דחוף כיצד הגענו למצב כזה", אומר גופשטיין.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד