בע"ה י"ח ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לומדים בשקידה למרות ההתנכלויות

ב'גאולת ציון' מספרים על שבוע נוסף של התנכלויות בלתי נתפסות. למרות הכל: בחורי הישיבה במקום ממשיכים ללמוד במסירות

  • ד' סיון תשע"ו - 11:33 10/06/2016
גודל: א א א
כוחות בגאולת ציון. ארכיון (צוריאל עמיאור TPS)
כוחות בגאולת ציון. ארכיון (צוריאל עמיאור TPS)

גבעת 'גאולת ציון' שבגוש שילה סופגת כבר חודשים אורכים התנכלויות בלתי פוסקות מצד השב"כ, ימ"ר ש"י וגורמי ביטחון נוספים.

בתחילת השבוע שוב היה נראה שנחצו כל הקווים. בשיחה עםהקול היהודי מספר אברהם סגרון שמתגורר בגבעה על אכזריות בלתי נתפסת שהופעלה במקום במסגרת פשיטה שהתרחשה במקום בתחילת השבוע.

ב'גאולת ציון' פועלת ישיבה של כעשרה בחורים הלומדים במקום במסירות ובהתמדה על אף תנאי המחיה הקשים וההתנכלויות הבלתי פוסקות של כוחות הביטחון. ביום ראשון, במהלך שיעור שהעביר במקום הרב מאיר גולדמינץ בסוגיה הנלמדת בישיבה ממסכת ברכות, הגיעו כוחות שב"כ וימ"ר לגבעה. הם נכנסו למבנה בו התקיים השיעור, ולקחו בברוטליות את הרב גולדמינץ במורדות הגבעה.

יצויין, כי בתקופה זו מחלים הרב גולדמינץ מניתוח שעבר ברגלו לאחר ששבר אותה בצורה קשה וההתנהגות האלימה של השוטרים גרמה לרב גולדמינץ סבל רב. שום דבר לא הועיל והשוטרים המשיכו לקחת את הרב גולדמינץ עד למתחת לגבעה, שם הראו לו צו המורה על תיחום שטח הגבעה ואיסור להכנס אליה. מיד לאחר מכן הרב גולדמינץ שוחרר.

סגרון טוען שהעובדה שהרב גולדמינץ שוחרר באופן מיידי מלמדת על העובדה שלא היה שום צורך אמיתי בברוטליות שהופנתה כלפיו.

עוד מוסיף סגרון, באחרונה מתקיימות פשיטות רבות מאוד על הגבעה כשבכולן אנשי הימ"ר והיס"מ הורסים את החבלים שהוצבו במקום לשמש כעירוב לשבת. כמו כן, באחת הפשיטות נקלחו כמה ברווזים השייכים לתושבי המקום ולא הוחזרו.

סגרון מדגיש שעל אף ההתנכלויות הבחורים בישיבה ממשיכים ללמוד במסירות. כך למשל, באחת הפשיטות, שהו הבחורים באמצע שיעור. כשהבחינו בכוחות הם החלו לברוח לכיוון חוות יישוב הדעת. מיד כשהגיעו ל'ישוב הדעת' הם המשיכו בשיעור כרגיל.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 15 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד