בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"למנף את הניצחון של טראמפ"

בימין מנסים לגבש תוכניות אופרטיביות לבנייה ביו"ש והחלת הריבונות בעקבות ניצחון טראמפ

  • ח' חשון תשע"ז - 11:29 09/11/2016
גודל: א א א
נתניהו וטראמפ, ארכיון (קובי גדעון לעמ)
נתניהו וטראמפ, ארכיון (קובי גדעון לעמ)

עם הפרסום הרשמי בארצות הברית על בחירתו לנשיאות של דונאלד טראמפ נשמעו הבוקר (ד') קולות בקרב תומכי ההתיישבות ביו"ש על כך שזו העת לקידום ופיתוח ההתיישבות.

שדולת ארץ ישראל של הכנסת, בראשות חה"כ בצלאל סמוטריץ' ויואב קיש, תתכנס היום לדיון על האופן בו צריך "למנף את הניצחון של טראמפ" לקידום החלת הריבונות הישראלית ביו"ש. בהודעת השדולה נאמר: "תם עידן שתי המדינות וההקפאה בהתנחלויות. פתרון שתי המדינות נכנס לפח האשפה של ההיסטוריה".

נדיה מטר ויהודית קצובר, ראשות תנועת 'נשים בירוק', שגרו מכתב לנשיא הנבחר טראמפ ואנשי הצוות שלו, בו ברכו את הנשיא הנבחר והביעו תקווה כי החלת הריבונות הישראלית ביו"ש תתקדם הודות לבחירתו: "התנועה ותומכיה מצפים למימוש הבטחותיו של מנהיגה החדש של ארה"ב למדיניות חדשה ביחס למזרח התיכון ולישראל, להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים ולביטולה, בהתאם למצע המדיני של המפלגה הרפובליקנית, של הקביעה שהובילה עד כה את המדיניות האמריקאית – פתרון שתי המדינות הוא היחיד בסכסוך הישראלי-ערבי".

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, אמר הבוקר: "אני מקווה כי מהפך שלטוני זה יביא למהפכה תודעתית הכרתית מחשבתית ומעשית גם ביחס להתיישבות ביהודה ושומרון - הכרה כזו תהווה פתח והזדמנות לשלום אמיתי". דמרי פנה לראש הממשלה נתניהו: "אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל לאמץ לאלתר את דו"ח לוי, ולהמשיך אמירה ציונית יהודית וערכית להמשך הבניה ברחבי יהודה ושומרון תוך החלת הריבונות היהודית על חצי מליון יהודים החיים כאן. ימיו הקשים של אובמה תמו בכל הקשור להתיישבות. אם נצליח ונשכיל לעבוד נכון ייתכן כאן שחר של יום חדש להתיישבות ולמדינת ישראל כולה".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת קרא לטראמפ לממש את הבטחותיו מלפני הבחירות על כך שיפעל להעברת שגרירות ארה"ב בישראל מתל אביב לירושלים: "כבוד הנשיא הנבחר, תמיד היית תומך נלהב של העיר ירושלים, בירת מדינת ישראל וליבו הפועם של העם היהודי ועל כך אני מודה לך. אני בטוח שבתקופת כהונתך תמשיך לחזק את מעמדה וריבונותה של ירושלים כבירת ישראל ותעביר את שגרירות ארצות הברית לעיר".

| "מהפך של פעם במאה שנים"

תוצאות הבחירות בארצות הברית גרמו להפתעה חסרת תקדים בכל העולם, לאחר שכמעט כל הסוקרים ומומחי דעת הקהל בארה"ב נבאו ניצחון למועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון.

במשך שעות הלילה והבוקר (שעון ישראל) החלו לזרום תוצאות הבחירות, וככל שמדינות נוספות מסרו את התוצאות הסופיות והכריזו כי האלקטורים שלהם ילכו למועמד הרפובליקני טראמפ, החלו כלי התקשורת בעולם להכריז על "מהפך".

בין הפרשנים היו שהכריזו שמדובר ב"מהפך של אחת למאה שנים". אחרים אמרו שזהו סופו של עידן הגלובליזציה אותו הוביל העולם המערבי במאה האחרונה, ומדובר בהמשך למגמה שבאה לידי ביטוי בהחלטה של בריטניה על פרישתה מהאיחוד האירופי.

טראמפ בן ה-70 יהיה הנשיא המבוגר של ארה"ב בתחילת כהונתו.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד