בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לפחות חצי מהשריפות נגרמו מהצתות"

הכבאים במצב חירום ומדינות שכנות שלחו סיוע. ייתכן וחלק משרפות הענק הוצתו בידי ערבים. בחמאס ברכו על ההצתות • יום שלישי לבערה

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • כ"ג חשון תשע"ז - 08:38 24/11/2016
גודל: א א א
שריפה (אהוד אמיתון, tps) (אהוד אמיתון, tps)
שריפה (אהוד אמיתון, tps) (אהוד אמיתון, tps)

יום שלישי למלחמה באש: כוחות כיבוי והצלה פועלים באינטנסיביות מזה שלושה ימים בניסיון לכבות את השריפות שפורצות מעת לעת ומתגברות באזורים רבים ברחבי הארץ. מזג האוויר היבש בשילוב עם הרוחות החזקות, מגביר את הלהבות שמגיעות ברוב המקרים לגובה רב.

ביממה האחרונה בלבד פרצו למעלה מ-220 שריפות, מתוכן 189 בשטחים פתוחים. בכבאות והצלה הוכרז על מצב חירום, בוטלו החופשות וגיוסו כלל הכבאים לכוננות ולפעילות מלאה. טייסת הכיבוי ביצעה באזורים השונים למעלה מ-100 גיחות, במהלן הוטלו 50 טון חומר מעכב בערה.

השריפה סמוך לנטף (הלל מאיר, tps)

שריפה שפרצה סמוך למוצב נווה יאיר, כתוצאה מסגריה (אהוד אמיתון, tps)

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

מזג האוויר הקשה לא מבשר טובות לכבאים והוא צפוי להמשיך להיות יבש ביותר. הרוחות המזרחיות החזקות ימשיכו לנשב היום ומחר, ורק בשבת הן יחלו להיחלש בהדרגה. כמו כן, האובך צפוי להמשיך ואיתו הקור והטמפרטורות שימשיכו להיות נמוכות מהרגיל בעונה. בשבת הרוחות יחלשו, כאמור, ובמקביל תהיה עלייה קלה בטמפרטורות. בראשון יהיה מזג אוורי נאה ואף תחולה עליה נוספת בטמפרטורות.

| שוטרים יימנעו הצתות, מדינות שכנות שלחו סיוע

הבוקר אמר השר גלעד ארדן, כי "לפחות 50% מהשריפות נבעו מהצתות מכוונות". בעקבות כך הורו השר ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, לתגבר בצורה משמעותית את נוכחות כוחות המשטרה בשטחים הפתוחים במטרה לייצר הרתעה וכן לגלות הצתות ושריפות בטרם יתפתחו לממדים גדולים.

טיסת הכיבוי פעלה ללא הפסקה (הלל מאיר, tps)

במשטרה סוברים כי חלק לא מבוטל משריפות נבע מהצתות, חלקן שבוצעו בזדון בידי ערבים כפעולת טרור. ח"כ ענת ברקו (ליכוד) כתבה: "תזכורת ראשונה - החוק למאבק בטרור גוזר עונש מוגבר בגין הצתות על רקע לאומני. תזכורת שנייה - החוק הזה הוא כבר בתוקף".

השריפה בזכרון יעקב ככל הנראה הוצתה במכוון, כך הודיעה המשטרה בעקבות ממצאים שאותרו במקום השריפה. 205 כבאים, 68 צוותי כיבוי ועשרה מטוסי כיבוי פעלו מול השריפה הענקית שגרמה לנזק באזור. למעלה מ-3,000 תושבים פונו מבתיהם.

השריפות גרמו לנזק רב (הלל מאיר, tps)

ארבעה עובדי קבלן ערבים נעצרו בחשד למעורבות בשריפה סמוך לנטף שהרי ירושלים, שם משתוללת עדיין שריפה גדולה המאיימת כל העת על כביש מספר 1, נווה אילן והאזור. בין היתר, נבדקת האפשרות כי רשלנותם של הארבע, העובדים בסלילת הכביש באזור, הובילה לשריפה.

בארגון הטרור חמאס ברכו על ההצתות הרבות. בראיון לאתר חמאס, אמר עמד אל חמדי, בכיר בארגון הטרור שברצועת עזה, כי "אנו מבכרים על כל צעד בהתנגדות לכיבוש הציוני, לא ניתן להם לשבת רגע אחד רגוע אל עדמותינו". גם במדינות ערב מסביב ברכו רבות על השריפות בישראל.

בתוך כך, ישראל ביקשה ממדינות האזור סיוע להתגבר על השריפות הרבות, ונענתה. במהלך היום צפויים להגיע לישראל שמונה מטוסי כיבוי היכולים לשאת כל אחד לפחות 10 טון מעכב בעירה. המטוסים יגיעו מאיטליה, יוון, קפריסין וקרואטיה וכן מטוס רוסי ענק 'ברייב 200', היכול לנחות על מים ונושא 12 טון חומר מעכב בעירה. המטוס נשלח בזמנו לסיעי ם בשריפה בכרמל לפני כשש שנים.

שריפה בטלמון (אהוד אמיתון, tps)

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד