בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"לקחנו צידה לדרך"

כמאה בני נוער השתתפו בכינוס פעילים שיזמה תנועת 'דרך חיים' לאחר סיום המאבק על עמונה. "במקום 'להתבשל' כל אחד במקומו באים לדבר ביחד על האכזבה ועל האמונה"

  • כ"ה כסלו תשע"ז - 20:30 25/12/2016
גודל: א א א
פעילים עוזבים את עמונה לאחר חתימת ההסכם (הלל מאיר TPS)
פעילים עוזבים את עמונה לאחר חתימת ההסכם (הלל מאיר TPS)

בירושלים התקיים ביום חמישי בערב כינוס לבני נוער שנועד להעלות שאלות ולדון בעניינים שעלו בצל המאבק על היישוב עמונה וחתימת תושבי היישוב על ההסכם לפינוי מרצון מול הממשלה.

האירוע, שאורגן על ידי תנועת 'דרך חיים', נפתח בשירה וריקודים שליווה הזמר ברוך צורי נוקד. לאחר מכן דיבר הרב גדי בן זמרה, ראש אולפנת מעלה-לבונה, שנכח בעמונה יחד עם אלפי הפעילים שהגיעו למקום לקראת הפינוי שתוכנן.

הרב גדי דיבר על כך שישנן "פעולות נקביות", כלומר פעולות שעיקרן להגיב לאירוע שמתרחש, ולעומת זאת ישנן "פעולות זכריות", כלומר פעולות יזומות שמשקפות רצון להוביל שינוי דרך וקביעת מציאות חדשה. מאבק בפינוי יישוב, כך לדבריו, הוא פעולה של תגובה, ולכן צריך להשקיע מחשבה ויוזמה רבה ביצירת מציאות, בהובלה קדימה של המציאות. הרב גדי התייחס גם למתח שקיים ברקע בין הנוער לבין ציבור גדול של רבנים שמתנהלים בצורה פשרנית מדי לטעמם של בני הנוער. לדבריו, במיוחד במאה השנים האחרונות ניכר שרבנים אכן לא מובילים מהלכים אלא מצטרפים אליהם ו"מוסיפים פס-קול למציאות", כלשונו.

בהמשך התקיים פאנל של פעילים שקשורים למאבק על ארץ ישראל, בו נטלו חלק מנחם בן שחר תושב גבעת רונן, בנצי גופשטיין יו"ר ארגון להב"ה, נריה אופן מיצהר, עקיבא הכהן מיצהר, מאיר אטינגר, צבי סוכות שהיה חלק ממטה המאבק בעמונה, אברהם גרינשפן מבני הנוער הבולטים במאבק על עמונה ונחום שוורץ תושב עמונה.

נחום שוורץ, תושב עמונה

הפעילים דנו בשאלות שעלו בצלו של המאבק על עמונה, כמו האם נכון לעתים לנהל משא ומתן להסכמי פינוי או שנכון לשלול זאת מכל וכל, איך ניתן לייצר מאבק שלא יביא לתחושת אכזבה וניכור בין הפעילים בני הנוער לבין מטה המאבק ותושבי היישוב וכן הלאה.

יו"ר להב"ה, בנצי גופשטיין, מדבר בכנס
הערב הסתיים בתהוועדות של הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת 'עוד יוסף חי', שקישר בין המאבק על עמונה ומקומם של בני הנוער לימי החנוכה.

מנחם בן-שחר מסכם את האירוע בשיחה עם הקול היהודי: "עצם המפגש היה חשוב לכולנו. במקום 'להתבשל' כל אחד במקומו באים לדבר ביחד על האכזבה ועל האמונה. אני בטוח שכל מי שהגיע לקח איתו צידה לדרך ממגוון הדברים ששמענו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד