בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לקחת אבן מהר הבית? משטרה מאחוריך

לאחר שעוכב כשהוציא אבן משטח הר הבית, חזרה בה המשטרה מהבקשה להרחיקו

  • יח"צ
  • כ"ו כסלו תשע"ז - 15:42 26/12/2016
גודל: א א א
הר הבית
הר הבית

משטרת מרחב דוד חזרה בה ולא תבקש הרחקתו של פעיל הר הבית דוב מורל שהוחשד בהוצאת אבן מההר ובכך נטען כי הפר את הסדר הציבורי.

ביום רביעי האחרון עלה מורל להר הבית ובמהלך ביקורו הרים אבן מאבני הר הבית וביקש לבחון אותה. השוטרים עטו על מורל ועיכבו אותו בטענה כי הפר את הסדר הציבורי וכי תכנן להוציא את האבן משטח ההר. בחקירתו אמר מורל כי גם אם היה מבקש להוציא את האבן דבר שהכחיש, אין כל איסור להוציא אבנים מהר הבית, מה שגם שכל מבוקשו היה לבחון את האבן ולהחזירה למקום.

קצין משטרה הרחיק את מורל מהר הבית והודיע לפעיל כי המשטרה תבקש הרחקתו לתקופה ארוכה מההר, הדיון נקבע להבוקר, עו"ד של מורל איתמר בן גביר הודיע בשיחה מוקדמת לשוטרים כי בכוונתו לבקש מבית המשפט לפסוק הוצאות לטובת מורל ולחייב את המשטרה בגין עיכוב השווא ובזבוז זמנם של הצדדים ובית המשפט ואכן הבוקר הודיעו ממשטרת מרחב דוד כי הם חוזרים בהם מהבקשה ולא יבקשו להרחיק את מורל מהר הבית.

דב מורל אומר בתגובה: "אני שמח שברגע האחרון המשטרה התעשתה וחזרה בה מהבקשה אך אני מקווה שהיא לא תנהג כפי שנהגה בעבר ותבצע מחטף ותנסה להרחיק אותי מהר הבית ללא צו של בית המשפט, אני מקווה בקרוב לחזור להר הבית ולהמשיך לעלות למקום המקדש".

עו"ד איתמר בן גביר אומר בתגובה כי: "מצד אחד טוב עשתה המשטרה כאשר לא עמדה על התנאים המגבילים, אך מאידך קשה להתעלם שגם תחת השר גלעד ארדן, המצב בהר הבית רחוק מלהיות אידיאלי, ושוטרים נאחזים בתירוצים קלושים כדי להרחיק יהודים מההר. זו לא דמוקרטיה, זה לא חופש ביטוי וודאי שזה לא חופש תפילה ולמעשה מדינת ישראל נוהגת בגזענות כלפי תושבי ההר היהודים"

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד