בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

לראשונה: תערוכת 'הטיטאניק', האגף היהודי – בישראל

לאחר כ-3 שנים של משא ומתן, מגיעה תערוכת ה'טיטאניק' לישראל. מיוחד: אגף יהודי שייציג את היהודים שיו על הספינה, דיונים הלכתיים בנושא העגונות ותיעודיים נוספים הייחודיים לעם היהודי

  • יח"צ
  • י"א אב תשע"ד - 19:12 07/08/2014
גודל: א א א
ספינת הטיטאניק (יח"צ)
ספינת הטיטאניק (יח"צ)

ב-כ"ח ניסן ה'תער"ב, טיטאניק, הספינה הגדולה בעולם טבעה לאחר התנגשות בקרחון כשעל סיפונה 1,500 נוסעים. 102 שנים לאחר הטביעה, מגיעה לישראל התערוכה המציגה את יופייה יוצא הדופן של האנייה, חדריה, האולמות, חדרי האוכל ועוד, לצד שברים וחפצים שנשלו מלב ים, יחד עם ממצאים נוספים המוצגים כעת לראווה ומאפשרים למבקרים לחוות את המציאות שבה חיו נוסעי הספינה, רגע לפני ההתנגשות הקטלנית שהפכה לסמל.

ספינת הטיטאניק (יח"צ)

במהלך 15 השנים האחרונות, למעלה מ-25 מיליון אנשים ראו את התערוכה במוזיאונים הגדולים בעולם ועכשיו, לאחר משא ומתן שנמשך כשלוש שנים הצליחו חברת הדרן וחברת הליקון מופעים להביא לישראל את התערוכה המוצגת במקסידום במרכז הירידים, תל אביב עד כ"ו מנחם אב תשע"ד.

חידוש מיוחד לתערוכה בישראל הוא הצטרפותו של אגף יהודי לתערוכה העולמית, עליו אחראי אלי מוסקוביץ – חוקר היהודים של הטיטאניק. המתחם היהודי מציג צילומים של יהודים שהיו על הטיטאניק, ניצולים וקורבנות, ידיעות על האסון מהתקופה ההיא, בעיקר בעברית אבל גם בשפות נוספות, דיונים הלכתיים על נושא העגונות, תיעוד על המטבח הכשר שהיה באניה, ותמונות נוספות שייחודיות לעם היהודי כדוגמת קברי הנספים עם כתובים בעברית ועוד.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד