בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מאות התפקדו להר הבית ולמקדש

במטה ארגוני המקדש פתחו בסוף השבוע שעבר במבצע התפקדות להר הבית והמקדש. לדבריהם, עלה צורך ודרישה במיסוד הפעילות, באיחודו, ובבחירת גוף ייצוגי פעיל

  • ח' אלול תשע"ו - 16:30 11/09/2016
גודל: א א א
מבקרים יהודים בהר הבית, היום (אדם פרופ)
מבקרים יהודים בהר הבית, היום (אדם פרופ)

ביום רביעי האחרון החלו במטה ארגוני המקדש בהפקדת "שוחרי המקדש והר הבית".המפקד פונה לכל איש ואישה להתפקד ולהביע תמיכה בשיבת ישראל להר הבית, בהחזרת זכויות היהודים במקום, לרבות תפילה ופולחן, ועידוד פעילויות החינוך לשיבת המקדש.

במטה ארגוני המקדש מסבירים כי בעקבות הנסיקה הגדולה במספר העולים להר הבית, וריבוי הפעילות למען המקדש, עלה צורך ודרישה במיסוד הפעילות, באיחודו, ובבחירת גוף ייצוגי פעיל.

ההתפקדות פתוחהוחופשית לכל, ותימשך ללא הגבלת זמן. אולם המתפקדים הראשונים שיתפקדו בשבועיים הקרובים יהיו גם בעלי זכות בחירה לוועד הראשון, שייבחר בעוד כמה שבועות על ידי כלל המתפקדים.כל מתפקד רשאי גם להציג את מועמדותו בתנאי יחיד, שהוא כבר נמנה על העולים להר הבית.במטה קוראים גם ללא יהודים להביע את תמיכתם בהתפקדות. כבר ביום הראשון התפקדו למעלה ממאתיים יהודים.

הבוקר פורסם הרב דב ליאור כשהוא מגיב לטענות כאילו העולים בטהרה להר הביתעוברים על איסור חמור בעלייתם. "כל העולים מקפידים שלא לעלות למקום שיש בו אפילו ספק אם הוא מקום העזרה, רק הולכים מסביב. גדולי ישראל כמו הרדב"ז בשעתו, וכן הרב יחיאל מיכל טיקוצ'ינסקי בספרו עיר הקדש והמקדש, וכן 'שיורי ברכה' של החיד"א (או"ח סי' תקצ"א), קראו בשעתם לעלות למקום שמותר. וכן העידו שעלו. גם הרמב"ם בעצמו עלה".

"מרן הרב קוק לא אסר, אלא את המקום שאסור לעלות. אבל לא במקום שמותר לפי ההלכה. כמו כן הרב גורן ועוד רבנים חשובים עסקו במדידות, וביססו את חוות דעתם על בדיקה מדוקדקת, היכן לעלות. ואף אחד לא עובר על שום איסור".
"ביייחוד בתקופתינו זאת, שאנחנו עדים ש"המחבלים" מתנכלים ליהודים, ורוצים לנשל אותנו לגמרי. לא רק מהר הבית, גם מהכותל המערבי ומכל ירושלים. בוודאי שאם יש לנו יכולת הלכתית, שהרי מותר לעלות, בוודאי שיש עניין להבליט נוכחות יהודית במקום הזה. והלוואי שנזכה כולנו לראות בגאולת מקום מקדשנו, בקרוב בימינו. אמן" סיים הרב ליאור.
תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד