בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

'מאחז' ערבי בישוב יהודי

על-פי עתירה שהגישה השבוע תנועת רגבים לבית המשפט העליון

  • כלב אליהו
  • ט"ז כסלו תשע"ז - 08:04 16/12/2016
גודל: א א א
בנייה בלשם (צילום מסך) (צילום מסך)
בנייה בלשם (צילום מסך) (צילום מסך)

הישוב לשם השוכן בדרום-מערב השומרון מכיל בתוכו מאחז ערבי 'בלתי-חוקי' כבר הרבה שנים. לישוב ישנה תב"ע מאושרת שנועדה לתת מענה לצרכי היישוב, לגדילתו ולפריחתו. ישנו רק דבר אחד שמעכב: מאחז ערבי בלתי חוקי שהוקם על אדמות המדינה, ולפי תנועת רגבים, כבר עשר שנים הוא שם.

השבוע הגישה תנועת רגבים עתירה לבית המשפט העליון נגד שר הביטחון והמנהל האזרחי, בשל הימנעותם מהריסת המבנה הלא-חוקי היושב על אדמות מדינה, כבר למעלה מעשור. הסיבה לעתירת התנועה לבג"ץ היא פנייתם החוזרת ונשנית אל המנהל האזרחי בכדי שיבצעו את מלאכתם.

תגובת המהל הייתה כי רשויות האכיפה מכירות את המקום היטב, והם מטופלים על-פי נוהל בנייה בלתי חוקית. בדיקת תנועת רגבים העלתה כי כבר לפני שמונה שנים, נפתח נגד המאחז הערבי נוהל בנייה בלתי-חוקית ובינתיים לא נעשה דבר.

מהצד הערבי לעומת זאת, נעשה הרבה מאוד. השוואת תצלומי האוויר מהשנתיים האחרונות מלמדת על התרחבות ה'מאחז' ופלישה לאדמות מדינה נוספות, תוך ביצוע הכשרות קרקע והגדלת מבנים. למותר לציין, כי פעולות אכיפה ממשיות לא בוצעו במקום מעולם.

לדברי עו"ד בועז ארזי מתנועת רגבים, "המבנה נשוא העתירה מהווה המחשה מצוינת לבעייתיות של סדרי העדיפויות שמציגים גורמי האכיפה". למבנה זה נפתח תיק פיקוח כבר לפני למעלה מעשר שנים, הוא מונע את פיתוחו של יישוב לפי התוכניות המאושרות אך מעולם לא נעשה דבר.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון אמר בתגובה: "האפליה כלפי תושבי יהודה ושומרון היהודים ואי השוויון בפני החוק, מעולם לא היו ברורים יותר". כמו כן הוסיף: "בזמן שאנחנו דומעים על 50 בתים של עמונה אותם ממהרת המדינה להרוס, עומדת המדינה באוזלת יד מול בית אחד ויחיד היושב על אדמות מדינה מזה עשור. זו התרשלות של פקידים ופגיעה חמורה בזכויותיהם של תושבי לשם ועלי זהב. ומדיניות תמוהה ביותר הגורמת לחשוב כי יש למישהו אינטרס לפגוע בתושבי יו"ש היהודים. אני קורא לגורמים הרלוונטיים לעשות את עבודתם".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד