בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מדובר במפגע דרמטי"

חבר מועצת העיר לוד מקווה ש"חוק המואזין" יביא לאכיפה נגד המסגדים המרעישים

  • אורי קירשנבום
  • י"ד חשון תשע"ז - 21:30 15/11/2016
גודל: א א א

תושבי הערים המעורבות תולים תקוות ב"חוק המואזין" שעבר השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה. "אני באופן אישי גר כ-250 קו אווירי ממסגד", מספר עמיחי לנגפלד, חבר מועצת העיר לוד, בשיחה עם הקול היהודי. "בשכונות רבות גם יהודים וגם ערבים סובלים מהרעש הזה, בלילה וביום, המפגע העיקרי הוא לפנות בוקר".

"מדובר במפגע דרמטי. אין כמעט יום שאני לא מקבל תלונות, מלבד מה שאני מרגיש, משפחות מספרות שבארבע וחצי לפנות בוקר הילדים בוכים ורצים אליהם לחדרים, אנשים עייפים במהלך היום בגלל זה. הנושא הזה עלה עכשיו לסדר היום הציבורי אבל כל מי שגר במעטפת שלנו חי את זה כל יום".

אילו כלים יש היום בידי הרשויות למניעת התופעה?

"היום ניתן לאכוף את זה על ידי 'חוק מפגעי הרעש', ובאמת אם הייתה מתבצעת אכיפה לא היה צורך בחוק הזה. אני הזמנתי את חבר הכנסת מוטי יוגב לעמוד מקרוב על המפגע הזה ולתת מענה מכיון שהמשטרה לא אוכפת את זה, אז ראינו בעצם שחייבים למצוא פיתרון. מה שכן, העירייה כן מבצעת אכיפה אבל זה יותר מורכב כיוון שאין לה את הכלים שיש למשטרה, היא לא יכולה להיכנס למסגדים ללא המשטרה ולא יכולה להחרים רמקולים וכו'".

"מדי יום אנחנו מודדים חריגות גדולות מכפי המותר בחוק. החוק הזה עכשיו יאפשר או שיח של הידברות והבנה איתם או אכיפה".

יש מי שמביעים חשש שהחוק לא יועיל כיוון שכמו שאנחנו רואים היום המשטרה לא ששה לאכוף את החוק. מה אם כן התועלת בחוק הנוכחי בעיניך?

"צריך לראות באיזה מתכונת החוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית. כרגע הוא מדבר על זה שאסור בכלל לשים מערכות כריזה בבתי תפילה. האיסור לשים רמקול מייתר את הצורך לעשות מדידות עם ציוד מיוחד אלא פשוט כשיש רמקול אפשר להוריד אותו".

"אני יכול לומר שכבר מהבוקר חל שינוי. נציגים מהמגזר הערבי פנו אליי ואמרו שהם מוכנים לדבר על הנמכה למידות שמותרות בחוק. כל עוד לא היה את המקל של החוק הם מעולם לא דברו איתנו בסגנון הזה, תמיד אמרו שאף אחד לא ינמיך את הרעש. החוק הזה מאפשר שיח של הידברות כי הם יודעים שאם השיח לא יצליח יגיע החוק והוא ייאכף".

עלו טענות מצד ערבים שהחוק מהווה פגיעה בחופש הפולחן. ה'רשות הפלסטינית' שגרה היום אזהרות בעקבות שהחוק עבר בוועדת השרים.

"הרש"פ בעצמה אוכפת את זה ומנסה להנמיך את עוצמת הרעש ברמאללה, בסעודיה יש דוחות למסגדים שעוברים את העוצמה המותרת, בקהיר מנסים לעשות דברים דומים, כשהם עושים את זה זה לא פגיעה בחופש הפולחן. ברור שאלו טענות שאין בהן ממש כיוון שאף אחד לא אסר על מישהו להתפלל במסגד".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד