בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מה מסתירים ב'איגי' מההורים?

'ארגון הנוער הגאה – איגי' פותר באופן יצירתי את הקושי להשיג אישור מההורים לפעילויות השונות

  • אורי קירשנבום
  • י"ב אלול תשע"ה - 21:30 27/08/2015
גודל: א א א
אילוסטרציה
אילוסטרציה

המצעדים והעצרות שמקיימים אנשי "הקהילה הגאה" (כינוי שבחרו לעצמם בעלי נטיות הפוכות הפועלים להפוך זאת לנורמה) ברחבי הארץ בתקופת הקיץ הם במידת מה גולת הכותרת של הפעילות שלהם, אך למעשה במהלך כל השנה מתקיימות פעילויות רבות ברוח דומה.

במהלך השנים, בהתאם לחיזוק מעמדם של אנשי "הקהילה הגאה" בציבור הרחב, קמו עוד ועוד ארגונים שפועלים לביסוס מעמדה של "הקהילה הגאה" – הקניית זכויות עבור "משפחות חד-מיניות", עידוד בני נוער בתהליך "היציאה מהארון" ועוד.

אחד מהארגונים שפועלים היום בארץ במסגרת כזו הוא ארגון "'איגי' – ארגון הנוער הגאה". הארגון, שנוסד בשנת תשס"א, פועל כתנועת נוער ומקיים פעילויות שונות על פי חלוקה לאזורים וסניפיו פזורים ברחבי הארץ. מעת לעת מתקיימות גם פעילויות כלל ארציות של הארגון, כמו גם השתתפות של בני הנוער החברים בארגון כמקשה אחת במצעדים המדוברים.

אין זכר לארגון 'איגי'. מכתב אישור הורים (צילום מסך)

אלא שבשל העובדה כי פעילויות הארגון נועדו לבני נוער, קטינים ברובם, הארגון נתקל בקושי עקבי שחוזר על עצמו שוב ושוב – החתמת הורי הנערים על טופס "אישור הורים" לפעילויות בהן יש צורך לאישור כזה. חלק גדול מהנערים שמשתתפים בפעילויות השונות עושים זאת עוד לפני שהצהירו לבני משפחתם על דבר נטייתם, ומחשש שההורים ייחשפו לכך הם לא מוכנים לפנות להוריהם לבקשת אישור לפעילות שכזו.

| כך ההורים אינם מבינים במה מדובר

בדיקה שערך הקול היהודי בפורומים של ארגון "איגי", לאחר שהגיע אלינו מידע בנושא, מעלה תהיות בקשר לדרכים בהם פועל לכאורה הארגון בשביל לפתור את הבעיה. כמובן שמהפרט ניתן ללמוד על הכלל – חלק לא מבוטל מהנערים החברים בארגון מעלימים מעיני הוריהם את חברותם בו ואת השתתפותם בפעילויות השוטפות של הארגון.

אחד האירועים השנתיים שהארגון מקיים לכלל חברי הארגון הוא מסיבת פורים שנערכת מידי שנה בתל אביב. בשנים תשע"ג-תשע"ד למשל, התקיימה מסיבת פורים של הארגון בחסות עיריית תל אביב, דבר שאפשר להנפיק טפסי "אישור הורים" עם לוגו של עיריית תל אביב ולא של הארגון. כמו כן, בטופס לא נכתבה אף מילה על הקשר של המסיבה לארגון או לתכנים הקשורים אליו ואפילו המקום בו התקיימה המסיבה נקרא באחד הטפסים - "מרכז הנוער העירוני", במקום השם הפורמלי של המקום - "מרכז הנוער הגאה", כפי המופיע למשל באתר עיריית תל אביב.

בהודעת מדריך בארגון, המופיעה בפורום, נכתב: "מי שטרם מלאו לו 18חייבלהביא אישור הורים. צירפתי אותו ולא מוזכר שום דבר הקשור לקהילה", דבר המלמד כי הניסוח המתחמק בטופס אינו מקרי. זאת ועוד, מסיבת פורים שהתקיימה השנה, התקיימה ללא חסות של עיריית תל אביב, דבר שהחזיר את הקושי להשיג אישור מההורים. בהודעת מדריך בארגון נכתב כך: "אני מצרף את האישור שההוריםצריכים לחתום עליו. שימו לב: האירוע אינו בחסות עיריית ת"א, אלא בחסות ארגון הנוער הגאה. כך שבניגוד לאירועים אחרים, כאן האישורחייב לכלול לוגו של איגי". יחד עם זאת המדריך מסביר לחניכים באילו אופנים הם יוכלו להימנע מהחתמת ההורים על הטופס: "מצד שני, האישורהוא עבור נסיעה בהסעות המאורגנות שלנו. חניך שמעוניין להגיע עצמאית לא צריךלהחתים הורים! (ולהזכירכן, האירוע יתחיל ב 17:00 ויסתיים בסביבות 20:30, כך שיש תחבורה ציבורית פעילה בשעות האלה)".

"לא מפורטת בו מטרת הנסיעה". מתוך פורום המדריכים של איגי (צילום מסך)

בחודש אלול תשע"ד ארגן הארגון הסעה של חניכים למצעד שהתקיים בירושלים. בהודעה של מדריך בארגון בפורום נכתב: "חניכים שאינם בגירים יוכלו להצטרף רק בצירוף אישורחתום מההורים. לדעתי לא מפורטת בו מטרת הנסיעה, אלא שמדובר בהסעה שממומנת על ידי עיריית תל אביב לצורך פעילות הנוער". אמנם בסופו של דבר הטופס עליו התבקשו החניכים להחתים את הוריהם היה טופס פשוט ללא שום לוגו והפעילות המדוברת נקראה "השתתפות בפעילות נוער במסגרת 'אירועי הסובלנות בירושלים'", כינוי מאוד לא שגרתי למצעד המדובר.

אירוע נוסף אליו נחשפנו במסגרת הנבירה בפורומים של הארגון הוא אירוע שהתקיים בהרצליה בשבט תשע"ב, במלאת עשור להקמת הארגון. בטופס אישור הורים שהונפק אז נכתב כי מדובר בלא פחות מ"פסטיבל מוזיקה לנוער". גם במקרה הזה הטופס היה ללא כל לוגו.

תגובת ארגון 'איגי': "ארגון הנוער הגאה פעל וימשיך לפעול על פי כל הכללים הנדרשים על ידי משרד החינוך, כמו כלל ארגוני הנוער בתוכם נמנה.גם באירוע פורים השנה, כמו בכל שאר האירועים הארגוניים החניכים שנדרשו להביא אישור הורים הוחתמו על ידי טפסים תקינים בהם הוצגו פרטים רלוונטיים לאירוע".

תגובת משרד החינוך: "הארגון נתמך במסגרת תקנת התמיכה בארגוני הילדים והנוער, בהתאם להוראות כמתחייב. באשר להתנהלות הארגון בהיבטים המצוינים בפנייתך, הרי שהנושא ייבדק".

תגובות נוספות תתפרסמנה לכשתתקבלנה.

תגובות (9) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד